- mån 04 feb 2019, 18:48
Jag har en XC70 tillverkad sent -12 och i dag när jag testade i en snöig brant backe så spann framhjulen men inte bakhjulen fast jag hade drivning på bakhjulen men inte tillräckligt.
Och köra med sladd har jag aldrig klarat med den bilen
jag har bytt olja och rengjort filtret till pumpen.....
Grängesdanne skrev:Fick min XC60 2014 uttagen dec -13 uppgraderad nu i vinter, väldig skillnad.Byttes inget på din bil utan bara mjukvara?
Jag hade klagat sen den var ny, den drev 0 på bakhjulen till ca 40km/tim, då började dom driva.
Jag gjorde djupa hål under framdäcken tidigare men gruset rörde sig inte under bakhjulen, men nu funkar den bra, men inte lika bra som min tidigare 2011 XC70 (gen4).
Nu upptäckte, efter MYCKET gnäll från mig, min Volvo verkstad att uppgradering fanns, men dom skulle "bara uppgradera om KUNDEN INTE VAR NÖJD OCH ÅTERKOM MED KLAGOMÅL".
Jag läste själv detta (så det är inget svammel) på deras verkstadssida (snäll kille som lät mig läsa, han tyckte själv att det var dåligt att Volvo inte gått ut med detta öppet.
Det dom gjorde var att ge pumpen mer ström/spänning (vet ej vilket).
Jag har en XC70 tillverkad sent -12 och i dag när jag testade i en snöig brant backe så spann framhjulen men inte bakhjulen fast jag hade drivning på bakhjulen men inte tillräckligt.
Och köra med sladd har jag aldrig klarat med den bilen
jag har bytt olja och rengjort filtret till pumpen.....
XC70 D4 AWD 2013