- sön 03 feb 2019, 12:15
Så här ser kopplingsnavet ut under sätena:
IMG_0064.JPG (413.88 KiB) Visad 408 gånger
Närbild på kontakten:
IMG_0060.PNG (300.23 KiB) Visad 408 gånger
Så här ser kablarna under sätena ut:
IMG_0059.JPG (521.9 KiB) Visad 408 gånger
Hej, har nyss köpt en Volvo XC70 (2006) med orginalstereo.
Det är ljud i alla högtalare utom främre sidodörrarna, inkl center (vindrutan)
Jag har såklart kontrollerat "fader" och balans-inställningarna, samt plockat ur stereon och kontrollerat kablarna på baksidan och inget av det verkar vara felet.
Jag har försökt googla på saken, men hittar ingen värdefull information tyvärr..
Tyckte mig läsa mig till på något utländskt forum att högtalarkablarna eventuellt har ett kopplingsnav under framsätena?
Jag kikade där och finner att två kablar ligger löst på golvet ej ikopplade under vardera säte, men det är så jävla trångt att jag varken ser vart de skall sitta eller når att försöka plugga in dem..suck!
Är det möjligtvis dessa kablar som skall sitta i någonstans därunder?
Det är ljud i alla högtalare utom främre sidodörrarna, inkl center (vindrutan)
Jag har såklart kontrollerat "fader" och balans-inställningarna, samt plockat ur stereon och kontrollerat kablarna på baksidan och inget av det verkar vara felet.
Jag har försökt googla på saken, men hittar ingen värdefull information tyvärr..
Tyckte mig läsa mig till på något utländskt forum att högtalarkablarna eventuellt har ett kopplingsnav under framsätena?
Jag kikade där och finner att två kablar ligger löst på golvet ej ikopplade under vardera säte, men det är så jävla trångt att jag varken ser vart de skall sitta eller når att försöka plugga in dem..suck!
Är det möjligtvis dessa kablar som skall sitta i någonstans därunder?
Bilagor
IMG_0064.JPG (413.88 KiB) Visad 408 gånger
IMG_0060.PNG (300.23 KiB) Visad 408 gånger
IMG_0059.JPG (521.9 KiB) Visad 408 gånger
Senast redigerad av 1 Pimpmymind, redigerad totalt 0 gånger.
- By Lövet