Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Lövet
Mwelander82 skrev:Egentligen tycker jag om att ha lite äldre bilar så man inte behöver vara så himla rädd om hela tiden, och gillar att kunna serva och reparera på verkstaden runt hörnet istället för snoffsiga märkesverkstäder, men om vi nu snackar V60, när börjar de bli dåliga eller jobbiga (för mycket småfel eller dyra reparationer)? Hur gammal bil (eller hur långt den gått) kan man köra runt med utan en massa problem?

Har idag en polo 2012 som gått 8000 och är helt nöjd med teknisk nivå etc. Någon småreparation då och då, men vill ha något krocksäkrare och aningen större. Och älskar egentligen Volvo, men har inte tagit mig råd tidigare.

Skickat från min FRD-L09 via Tapatalk
Jag har haft 3st V60, ingen hade gått kortare än 14000 mil när jag sålde. Två av dem drabbades av problem där egentligen bara 1 var relaterat till miltal. Det var min T3 2011 där bakre bromsoken kärvade ihop troligen på grund av att tidigare ägare bytt bromsbelägg alldeles för sent. Det kostade 10k att fixa men det var på märkesverkstad så det går garanterat att lösa billigare. Min D3 drabbades av det otroligt märkliga felet att den läckte diesel när den var parkerad med full tank i uppförsbacke. Det berodde på snedmonterad inspektionslucka på bränsletanken, sannolikt orsakat av klantig verkstadspersonal i tidigare ärende. Den som hade gått längst - min D5 AWD var helt felfri (häpp!)
av mattish
2013 är en årsmodell där awd är något sämre pga. den konstruktionen och styrningen som användes det året. Blev bättre året efter. Finns en del att läsa om det här på forumet.
Volvo 740 fördelare

Är det lh2.4 i nya motorn så borde de v[…]

Värme i kupén laddhybrid

Vad har du för tillskottsvärmare är[…]

Ja , det är enkelt att jobba med vänster[…]

Läser av med Icarsoft cr Max och Biltemas kod[…]