Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av VolvoB20
Borde ju gå bra, blir ju bara 9 amp. Jag ersatte 4 stora bosch arbetstrålkastare på 55w med 2 st 27 w led på min stora traktor. De sitter ju överst på hytten. Det blev som natt natt o dag mot halogenen. De får ju gå i långa pass också, känns skönt att spara elsystemet nu med så liten förbrukning.

Kör du fyra som backljus, wow du måste ha extrema behov av ljus.
Oj, backljus ute på sidorna! Hur länge lever de där? Hade inte klarat sig länge på min släpvagn. Jag är för ofta på ställen där saker slår mot vagnen.
12 A kan man säkert ta ut på backljustråden, men det är bäst att inte stå med backen i nån längre tid. Har du dem som arbetsbelysning också så rekommenderar jag inte det.
Användarvisningsbild
av fjohan82
Hur skulle det bli om man satte extra lampor på hjulhusskärmarnas baksida, bultade igenom skärmen?
Där skulle de väl sitta mer skyddade, lite vinklade utåt?
Jag trodde inte på det heller. Mina sitter i ramen där bak, plus bakom bakaxeln under flaket. De som sitter där under lyser snett utåt sidorna, bakom hjulen, så jag ser vad jag kör över.
av Lövet
apersson850 skrev:Oj, backljus ute på sidorna! Hur länge lever de där? Hade inte klarat sig länge på min släpvagn. Jag är för ofta på ställen där saker slår mot vagnen.
12 A kan man säkert ta ut på backljustråden, men det är bäst att inte stå med backen i nån längre tid. Har du dem som arbetsbelysning också så rekommenderar jag inte det.
Är det min vagn du syftar på? Det är (för mig) inget stort problem för de följer linjen bakom hjulhusen dvs man hade i så fall slagit i hjulhusen först. Skulle väl vara om man genar oerhört snävt i en kurva.
Men vagnen körs ändå inte i skogen och är inte på väg dit heller. 99kr kan jag offra också ;-)

Funderar på att sätta 2st till nånstans för att få mer ljus längs sidorna. Har två små liggande.
Ehh, kollar... Jo, det var ditt inlägg, med bild på en vagn. Det är så mycket bråte som hanteras på min vagn, tycker jag, så jag tror inte på ett långt liv för utstickande lampor. Jag har redan bytt två skyltbelysningar och en baklykta på den. Ett främre positionsljus har en spricka också, trots metallram runt. Jag har köpt ett nytt, men det verkar inte hoppa dit själv...
Oftast är det när det lastas timmer på den som det går galet. Min släp går ju lätt att komma åt från sidorna också, så det är större risk att man slår i något runt hela släpen då.
av Lövet
apersson850 skrev:Ehh, kollar... Jo, det var ditt inlägg, med bild på en vagn. Det är så mycket bråte som hanteras på min vagn, tycker jag, så jag tror inte på ett långt liv för utstickande lampor. Jag har redan bytt två skyltbelysningar och en baklykta på den. Ett främre positionsljus har en spricka också, trots metallram runt. Jag har köpt ett nytt, men det verkar inte hoppa dit själv...
Oftast är det när det lastas timmer på den som det går galet. Min släp går ju lätt att komma åt från sidorna också, så det är större risk att man slår i något runt hela släpen då.
Vi har lite olika förutsättningar tror jag ;-) Om jag tvättade mitt släp ordentligt skulle det se nytt ut. Kör uteslutande hem material från byggvaruhus, fruns möbelfynd på Blocket eller slänger saker på tippen. Ingetdera särskilt slitsamt för vagnen skulle jag säga.
av CMD
VolvoB20 skrev: lör 02 feb 2019, 23:51 Borde ju gå bra, blir ju bara 9 amp. Jag ersatte 4 stora bosch arbetstrålkastare på 55w med 2 st 27 w led på min stora traktor. De sitter ju överst på hytten. Det blev som natt natt o dag mot halogenen. De får ju gå i långa pass också, känns skönt att spara elsystemet nu med så liten förbrukning.

Kör du fyra som backljus, wow du måste ha extrema behov av ljus.
Nja extremt vet jag väl inte men två bakåt och sen en på vardera sidan under så dom lyser upp så man ser mer vad som finns runt om vagnen. Backar även på ställen där de är mörkt. 😉

Trottelpositionsgivaren kanske. Min var full med v[…]

Bakre länkarmsbussning

Fått till mig att Bilkompaniet monterar en f[…]

Felparkering...

Jag kommer dock betala boten idag. Trots att jag[…]

Hände inte så mycket idag, bara uppdate[…]