Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Knatch
delphi är bra ja
vore jag du så hade jag köpt en vanlig obd till usb och istället satsat på en bra mjukvara som kostar säg 500kr/år
då kan du gå in och fippla när du vill =)
av Alexxxo
Hej!
Jag har nu bytt till en ny lmm och trodde problemet var ur världen. Men redan nästa dag så tändes motorlampan igen och tomgången är ojämn.
Köpte lmm från Meca vet ej om det är orginal men tänkte att den är bättre än biltemas
Vad kan det mer vara än lmm?
av MickeM
LMM är det nöstan aldrig med orginal luftburk och filter.
Eftersom du har en turbo:
Hur mår vevhusventilationen?
Det skulle kunna ge intermittenta problem med felkoder på luftflödet.
Samma med spräckt turborör, intercooler, vakuumläckage, en MAPsensor som spökar osv... Men det borde vara mer konsekvent.

Är det original eller trimmad?
av Alexxxo
Vevhusventilation rengjordes för ca 2 år sen.
Det är en turbo utan trim/chip
När jag fick felkoden avläst stod det lmm signal för hög. Nu var det inte en vida han läste av med så trodde det skulle hjälpa att bara byta lmm men tyvärr.
av Alexxxo
Nu idag när jag startade bilen så hade motorlampan slocknat. Under hela dan så lyste inte lampan alls.
Tror att det är nån läckage nånstans
av Knatch
Alexxxo skrev: fre 01 feb 2019, 16:57 Nu idag när jag startade bilen så hade motorlampan slocknat. Under hela dan så lyste inte lampan alls.
Tror att det är nån läckage nånstans
Plaströret till turbon brukar spricka. Ta loss och undersök den. Det är det röret som går över motorn
Bensinpriser v2

https://www.tn.se/naringsliv/46698/analytikern-pr[…]

Dags för mig att byta belägg fram, har[…]

Hej. Jag har haft ett problem med att min b230f in[…]

Tack Erik ! Ska lyssna och göra det