- tis 29 jan 2019, 18:20
Fick upp laddfel i displayen för 5 veckor sedan sen nästa morgon gick inte bilen på alla cylindrar vid kallstart efter 5 min började bilen gå bra igen åkte till en verkstad batteriet va slut så dom bytte det ,trodde allt va bra tills nästa morgon bilen startade bättre märkte skillnad mer kräm i batteriet efter 20 sek började bilen gå dåligt igen lät den stå på tomgång o gasade på lite efter 5min gick bilen bra igen åkte tillbaka till verkstaden o kollade felkoder hade felkoder på tändspole 1 och 3 dom misstänkte att stiften va slut bytte dom och 2 tändspolar åker hem bilen går bra ,nästa morgon startar bilen igen då går den ännu sämre efter 7 min går den bra igen åker tillbaka till verkstaden o kollar felkoder då har jag felkoder på både 1 o 3 o som dom har bytt och även 8ans tändspole nu misstänker dom att det kan vara spridarna som ställer till det
som sagt bilen gick hur bra som helst innan laddfel dök upp i displayen nån som har en idé va det kan vara mvh niklas
som sagt bilen gick hur bra som helst innan laddfel dök upp i displayen nån som har en idé va det kan vara mvh niklas
- By TheSwe