lincoln skrev:Hur gick de för dig..ja har samma problemJag kör inte denna bil på vintern, så jag ska felsöka mer till våren
Skickat från min ZTE B2016 via Tapatalk
Moderator: Moderatorer
lincoln skrev:Hur gick de för dig..ja har samma problemJag kör inte denna bil på vintern, så jag ska felsöka mer till våren
lennarte skrev: ↑mån 17 dec 2018, 07:37 På LH2. 4 som dessa bilar har (dom som inte har Regina) finns "både och" med detta om pumparna ska gå eller inte med tändning på. Tror inte det finns något "spcifikt" om vilka som har det eller vilka som inte har det. Min 745 -88B har det inte. Jag har en manometer inkopplad på min motor så jag ser bränsletrycket. Där är aldrig något tryck kvar vid kallstart, men det är fullt tryck innan motorn snurrat ett varv. Så startar inte din motor efter 3 - 4 motorvarv så är det inte för att det är brist på bränsletryck. Om det inte är fel på någon (eller båda) av pumparna förstås. Funkar inte tankpumpen kan det vara problem att få huvudpumpen att fungera i vissa lägen (mindre än halv tank, parkering i backe, m.m)Hade en 944 1992 i somras den var väldigt svårstartad när den stått en stund om bensinmätaren var under halv. Halv o uppåt starta den nästan alltid bra. I mitt fall var det pumpen i tanken.
Hej! Har en gammal Volvo 740 GLE från -89 o[…]