Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av johan5588
lincoln skrev:Hur gick de för dig..ja har samma problem
Jag kör inte denna bil på vintern, så jag ska felsöka mer till våren

Skickat från min ZTE B2016 via Tapatalk

Användarvisningsbild
av gubbstrutt
lennarte skrev: mån 17 dec 2018, 07:37 På LH2. 4 som dessa bilar har (dom som inte har Regina) finns "både och" med detta om pumparna ska gå eller inte med tändning på. Tror inte det finns något "spcifikt" om vilka som har det eller vilka som inte har det. Min 745 -88B har det inte. Jag har en manometer inkopplad på min motor så jag ser bränsletrycket. Där är aldrig något tryck kvar vid kallstart, men det är fullt tryck innan motorn snurrat ett varv. Så startar inte din motor efter 3 - 4 motorvarv så är det inte för att det är brist på bränsletryck. Om det inte är fel på någon (eller båda) av pumparna förstås. Funkar inte tankpumpen kan det vara problem att få huvudpumpen att fungera i vissa lägen (mindre än halv tank, parkering i backe, m.m)
Hade en 944 1992 i somras den var väldigt svårstartad när den stått en stund om bensinmätaren var under halv. Halv o uppåt starta den nästan alltid bra. I mitt fall var det pumpen i tanken.

Hej! Har en gammal Volvo 740 GLE från -89 o[…]

Laddbox

Jag köpte en begagnad Cetek Njord, hade redan[…]

"T.ex får du inte kallstarta motorn p&a[…]

XC70 2016

Bilen var här hemma idag. Den gick tillbaka t[…]