Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av GLIZ
Har en S80/02 där tankmätaren ballat ur totalt efter att en katt hade dödslängtan tidigt i sommras och en tvärnit där kattkräket klarade sig med nån millimeter till godo. (Någons gullgris) För tillfället visar mätaren nära full tank men där är ca 20 liter i den. Den kan lika gärna visa rätt eller något annat offtast det sistnämnda. Funderat vad som behöver bytas/justeras. Kollade i går vad som händer om man drar ur kontakten vid flottören. Då går mätaren ner på 0. Kan det va flottören/armaturen som fått sig en kyss?

Skickat från min SM-G930F via Tapatalk

Senast redigerad av 1 GLIZ, redigerad totalt 0 gånger.
av vjohnj
halvgute57 skrev:Du har ju två flottörer på din bil,är en sadeltank.
Prova och banka på undersidan av tanken med en förslagsvis gummihammare?
Fungerar inte denna bra, med den tunna delen ;) (obs: IRONI)
Bilagor
spetz.jpeg
spetz.jpeg (6.54 KiB) Visad 605 gånger
Användarvisningsbild
av fjohan82
Mabuse skrev: ons 30 jan 2019, 12:19 Kan det inte vara så att det finns en sådandär fuel saver, "shark" för att spara soppa, inkopplad i bilen? Den kan säkert påverka tankmätaren.
+1 :-)
Användarvisningsbild
av GLIZ
Mabuse skrev:Kan det inte vara så att det finns en sådandär fuel saver, "shark" för att spara soppa, inkopplad i bilen? Den kan säkert påverka tankmätaren.
Jo en sådan är monterad men tvivlar på att den påverkar. Hade vatt och tankat och kollat på mätaren alldeles nyligen då va det inget fel. Några kilometer efter den vettskrämda kattens undkommande började mätaren trilskas. Gick upp till 1/2 trotts att det bara va 1/4 tank och så har den hållit på hela sommaren. Gjorde en riktad koll på innehållet viste att det va 16 liter i tanken för hade kört tort och fyllt på 16 men min DELPHI 150E r3 sa att det va 26 liter den gången. Sharken har varit både i och urkopplad men mätaren jäckar oavsett.

Användarvisningsbild
av GLIZ
Aha. Har haft lös den på vänster sida. Den verkade det inte va något fel på. Det är alltså en på den andra sidan vid pumpen också?

Användarvisningsbild
av GLIZ
GLIZ skrev:
Aha. Har haft lös den på vänster sida. Den verkade det inte va något fel på. Det är alltså en på den andra sidan vid pumpen också?

Har bytt pump för ett och ett halvt år sedan ungefär. Precis när jag köpte bilen men det va onödigt arbete. Visade sig 1/1-2018 02:30 när den la av helt att det va ett kabelbrott. Nödlagning och byte nån månad senare av flottören på vänster sida. Bra att bolla lite såhär. Tanken ledde mig nu till att katten kanske utlöste en befintlig brist i den bra begagnade flottören jag tog från min reservdelsbil. Den funkade fram till tvärniten. Man låser sig lätt vid en tanke men när man har några likasinnade att bolla med kan man lösa massor. Tack för tankebollningen.

Senast redigerad av 1 GLIZ, redigerad totalt 0 gånger.
OM RYSSEN KOMMER

trump.jpg

Ok. Sög med felaktig annons, den är bort[…]

Generator Pv 444

Jag fick höra av en elektriker att man inte s[…]

Från en "kompis" :-D ✅ Du har a[…]