Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Titaniumgrå
Så här blev det på min, monterat av servicetekniker.
Bilagor
IMG_0818.jpeg
IMG_0818.jpeg (451.09 KiB) Visad 756 gånger
IMG_0819.jpeg
IMG_0819.jpeg (233.44 KiB) Visad 756 gånger
Användarvisningsbild
av Titaniumgrå
Ja den stänger automatiskt och jag var med vid monteringen, inget filande. Det är ju inget man märker när locket är stängt. :-)
av Denesfay
Okej. Hursom så går ju inte "ramen" in i innertaket. Tycker att den hamnar jäkligt nära huvudet när man sitter i förarstolen dessutom. (Jag är 190 cm). Sitter ändå längst ned. Så en som sitter 1 cm längre in skulle vara bättre för min del. Dessutom snyggare.
av kievY
Idag monterade jag glasögonhållaren, att jag missat detta. Hållaren sitter fint mot taket och öppnar/stänger lätt. Däremot när jag har glasögonen i så stänger den inte helt pga glasögonen tar plats så det blir liksom en glipa. Antar att allt beror på hur tjocka bågar man och glasögonen, blir nog svår att få den att stänga helt. Är era också lite "öppna"?
av kievY
Ser att jag visst råkade svara i en tråd som handlade om SPA modellen.. jag har en 2017 men såg att andra svarat med samma bilar här i tråden. Ska ta en bild hur det ser ut i stängt läge med glasögonen i.
Användarvisningsbild
av Micce1980
@kievY, Kanske kan hjälpa ett vända på de på något annat håll?
av kievY
@Micce1980, Jag försökte olika sätt lite snabbt, men har man pilot brillor så är de väl smalare. Mina polariserade har kraftiga bågar så de bygger en del på höjden, men ska trixa lite och ta bild.
Användarvisningsbild
av Micce1980
kievY skrev:@Micce1980, Jag försökte olika sätt lite snabbt, men har man pilot brillor så är de väl smalare. Mina polariserade har kraftiga bågar så de bygger en del på höjden, men ska trixa lite och ta bild.
rent krasst skulle man kanske kunna köpa brickor, brukar finnas i lösvikt på te.x. hornbach. Finns i plast dessutom som är lite tjockare och bygger på lite om man vill. Även om det kanske blir som bilderna i början av tråden

Multimetern visar 0,15 volt om ja bara har tä[…]

Har inte skruvat ut och kontrollerat mer än p[…]

Hade tillfälle att köra två andra […]

Har du lättmetallfälgar med väldigt[…]