Volvo 240 & 260, 340 & 360 samt 440, 460 & 480 relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Volvo_240_GL
Finns det någon som har en sprängskiss på extraljusfästen till en 240 -88. Tänkte jag skulle tillverka fästen men skulle behöva en skiss där jag ser var jag ska bocka någonstans och även hur långa fästena ska vara..

Tackar på förhand
Senast redigerad av 1 Volvo_240_GL, redigerad totalt 0 gånger.
av Amarace
Annars är väl en 240 bland det lättaste som finns att göra fästen till. Mät dig fram så ser du, bocken tar du så den följer frontplåten. Hittar jag mina så ska ja se om jag kan knäppa kort.
av Nordda
Eller så köper du på Biltema som du sätter bakom reg.plåten som jag gjorde.
av Volvo_240_GL
Låter jättebra om du kunde fixa en bild på dom och kanske måtten mellan bockningarna :D

Ang. sätta bakom nummerplåten gillar inte det vill helst ha så när original som möjligt
Användarvisningsbild
av Tomas88
Borra rätt igenom kofångaren. Billigt och enkelt.
av Volvo_240_GL
Vill ej borra i stötfångaren eftersom bilen är helt original och vill att den ska förbli så. Sedan hamnar extrajusen så långt ner.
Användarvisningsbild
av Fluffen
Tomas88 skrev:Borra rätt igenom kofångaren. Billigt och enkelt.
Som tyvärr gör att det inte går att återställa snyggt om du ångrar dig med extraljusen. (om du inte köper ny stötfångare vill säga.)

Jag skulle vilja föreslå två rostfria plåtar som skruvas i plåten bakom grillen Sedan två stag som går igenom grillen som sitter i plåten till huvlåsen. Om man gör det snyggt och ångrar sig eller inte vill ha dem på sommaren är det lätt att få bort dem utan massa fula märken som syns.
Användarvisningsbild
av Nexus
Har sett att vissa sätter de innanför/bakom grillen. Men det måste nog göra att de lyser sämre eller har jag fel???
Användarvisningsbild
av Fluffen
grammse skrev:Har sett att vissa sätter de innanför/bakom grillen. Men det måste nog göra att de lyser sämre eller har jag fel???
Jag skulle också tro att det lyser sämre när du har en grill framför. :lol:
Det är väl kanske det bästa att göra så om man vill ha ett riktigt strikt originalutförande och anser sig behöva extraljus..
Användarvisningsbild
av Nexus
Klart det lyser sämre med "skit ivägen" men måste vara solidarisk annars får man dalmasarna på sig :wink: :wink:
Motorn tappar kraft och dör.

Har en nissan micra k11 1998 som tappar kraft och […]

Hittade du felet med lampan i lastutrymmet? Jag ha[…]

Jag skulle testat så stor som möjligt.

Tryckslang v70 D5

Hej, undrar om någon vet vad nedre delen av […]