Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Till slut så fixade jag felet!

Jag kopplade ett avstörningsfilter till separata spänningsmatningen till förstärkaren.

Första gången jag provade filtret så satte jag det mellan remote on kabeln i DIN kontakter (mitten pinnen) o förstärkaren. Men det var så klart inte rätt ställe att sätta filtret.

Nu så funkar allt som det ska.

Tack alla för hjälpen.
Det reläet jag tror du menar heter "officiellt" radioavstörningsrelä, men kallas allmänt för spridarrelä. Detta relä öppnar spridarna när motorn går runt. Det får alltså matningsström från bränslereläet som i sin tur styrs av Hallgivaren i fördelaren. Så slår du på tändningen händer ingenting, men kör du på starten så blir det ström till både bensinpumparna och spridarreläet så boxen kan öppna spridarna.8
Lennarte, jag har en fråga. Jag vet en Volvo 740 som har 2 st såna radioavstörningsrelät/spridarrelät på kylbehållaren. Vet du vad den andra har för uppgift om den ena ska göra att spridarna öppnas? De ser likadana ut och är utbytbara med varandra. Jag har en kompis som inte får igång sin bil och det klickas bara i ena relät. Ska det vara så? När han byter plats på dessa så klickas i det andra. Så båda funkar. Han tror att båda ska klicka för att bilen ska starta.
Nej, det vet jag inte. Vet bara att en del har det. Det är ju ett (egentligen) ett helt vanligt on/off relä så det kan ju användas till (nästan) vad som helst. Är det en med Rex/Regina styrsystem kanske. Kanske till AC-fläkten? På min är det inget relä till fläkten, men vet att senare modeller har det.
Storlek bromsskivor fram T4 R-design

Vilken storlek ska det va på bromsskivor f[…]

Läckande retur V70 drive

Om du inte hittar en ny oring så tror att du[…]

Mätarn är i bott har 5 volt i kabeln til[…]

Är det inte på V50 som EVAP-ventil och […]