Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av wissel
jag parkerar bilen hos min dotter. Funkar klockrent precis överallt annars och inga falsklarm osv på många år. Jag har tittat runt för att kolla om någon bil i närheten skulle kunna "blockera" mina nycklar men icke sa Nicke. Rullar jag fram ca 30 meter så funkar allt igen precis som vanligt, backar tillbaka och samma historia igen!
Har nu lyft blicken lite och får se på de närmaste hustaken master som numera finns på många hus, jag pratar om Mobilmaster om är fullkletade med attiraljer. Min fundering helt plötsligt är förstås om dessa antenner kan störa ut mitt larm om jag står i någon vinkel mellan dessa antennmaster? Dom står ungefär som ett V bakom mig på två olika hus! Husen är på 3 våningar. Kan/bör man påtala denna möjligheten för PTS eller har jag hjärnspöken? Tycker mig också se att dotterns Internetuppkoppling mot Comhem o kabel med Modem känns vingligt trots god hastighet på 100 mb/s. Men där är jag mera osäker, kan var inbillning! Vore intressant om flera än jag har stött på detta fenomen.
Användarvisningsbild
av VolvoB20
Larmet använder det fria 433 Mhz bandet där massor med andra apparater också finns. Tex alla trådlösa kontakter, brytare, fjärrkontroller, licensfria 10 mw walkieTalki osv...Mobilmaster jobbar på helt annan frekvens, Wifi kör också helt annan frekvens.

Det är sådana här du trängs med i etern....

Bild
Bild
OM RYSSEN KOMMER

trump.jpg

Ok. Sög med felaktig annons, den är bort[…]

Generator Pv 444

Jag fick höra av en elektriker att man inte s[…]

Från en "kompis" :-D ✅ Du har a[…]