Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Hej! Det fanns laminerade bakrutor med markering för bromsljus och utan.
Vilken sort är du på jakt efter? När jag pratade med GCP för ett tag sedan höll de på att ta in en ny omgång med 1392784. Detta är utan markering för bromsljus. Om det gäller den med markering för bromsljus, nummer 1392785, har den utgått för gott hos Volvo/GCP. Sedan finns ju också Veterania, dem har gått om nytillverkat glas för gamla bilar. När jag frågade dem kunde de ta fram den laminerade bakrutan till Volvo 940/960 sedan. Har läst på sajter som bygger A-traktorer av gamla skrotbilar att det ska vara svårt att demontera en laminerad bakruta till Volvo 740 sedan. Du får gärna återkomma om du fick av den hel, för det vore intressant att veta.

SchultzDuvy
@SchultzDuvy, Jag ska ju då givetvis få tag i rutan med markeringen runt bromsljuset. Men det kan man ju lätt lösa själv med foliering eller linande på insidan. Ska göra en mall från den befintliga rutan. Så får man tag i en ruta utan denna markering så gör det ju inget.

Min bakruta ska demonteras imorgon. Kan återkomma med tips hur dom gör om dom får bort den hel.

Hej! Har en gammal Volvo 740 GLE från -89 o[…]

Laddbox

Jag köpte en begagnad Cetek Njord, hade redan[…]

"T.ex får du inte kallstarta motorn p&a[…]

XC70 2016

Bilen var här hemma idag. Den gick tillbaka t[…]