Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Cotag
devildenied skrev: tor 17 jan 2019, 16:30 Hittade tråden om vinande motor..verkar ju nästan vara "feature" detta😣
Ska bli intressant att provköra imorrn
devildenied skrev:Jag lyssnade lite på nån youtubevideo och det lät som nått vinande ljud.
Det är inget man kan förväxla med turboljud?
Hur allvarligt är balansaxelproblem? Dyrt?
Pris för byte på min bil hade varit 12500 om det inte täckts av en garanti.
Njä, liknar egentligen inget turboljud. Oljud från balansaxlarna följer motorvarvet slaviskt, det gör inte turboljud på samma sätt.
av devildenied
Börjat testköra idag, kan inte höra nått vinande.
Bilen verkar vara i riktigt bra skick.
Förvånad hur pigg motorn är på dessa (d4 180hk)
Visst kunde jag se nått enstaka dörruppslag och lite stenskott på huven.
Invändigt ser den som nu ut.

Har även dykt upp en d5 2016 i samma stad med lite mer mil som kan va intressant
devildenied skrev: fre 18 jan 2019, 19:28 Börjat testköra idag, kan inte höra nått vinande.
Bilen verkar vara i riktigt bra skick.
Förvånad hur pigg motorn är på dessa (d4 180hk)
Visst kunde jag se nått enstaka dörruppslag och lite stenskott på huven.
Invändigt ser den som nu ut.

Har även dykt upp en d5 2016 i samma stad med lite mer mil som kan va intressant
provkör d5an
av devildenied
Haft bilen en veck lite styvt nu, riktigt nöjd.
Enda jag saknar är väl dieselvärmare, kollade med volvo och det kostade ~4000 kr att "installera" får väl bli det vad det lider.
Kan även tycka att den går lite grovt i 90, men blir väl så när det är 8 stegad låda varvet på motorn i den farten är runt 1300
av III
Tiduret tycker jag du ska kosta på. Otroligt skönt. Kör värmaren när jag går in och handlar eller äter lunch. Bara trycka direktstart. Och såklart ha varm bil när man parkerat en längre stund eller över natten
Volvo 740 fördelare

Är det lh2.4 i nya motorn så borde de v[…]

Värme i kupén laddhybrid

Vad har du för tillskottsvärmare är[…]

Ja , det är enkelt att jobba med vänster[…]

Läser av med Icarsoft cr Max och Biltemas kod[…]