Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Lgbergh
På min xc70-2013 behåller stolsvärme ”minnet” då man stänger av bilen. Finns det något sätt att bli av med minnet så den alltid måste slås på igen efter man har stängt av bilen?
Användarvisningsbild
av fjohan82
Lgbergh skrev: sön 27 jan 2019, 11:57 På min xc70-2013 behåller stolsvärme ”minnet” då man stänger av bilen. Finns det något sätt att bli av med minnet så den alltid måste slås på igen efter man har stängt av bilen?
I MY CAR, vill minnas att det är under klimatinställningar...
av Lgbergh
Har tyvärr inte den valmöjligheten i min bil😢 Finns det något annat sätt att få bort denna minnesfunktion på en xc70 från 2013. Den funktion som refererad till ovan finns som sagt inte på min bil....
Den inställningen gör att stolvärmen alltid går på, med högsta effekt, om yttertemperaturen är låg nog, oavsett om den var på eller ej, och oavsett effektläge, förra gången du körde.
En del bilar har inte den inställningen. Min 2012:a hade den inte från början, men fick den i samband med någon programvaruppdatering.

Att värmen ligger kvar på samma nivå som den var när du stängde av bilen förra gången är standard. För framstolarna, vill säga. Då klimatet inte går från vinter till sommar över dagen, åtminstone inte vanligtvis, är det ju troligt att man behöver ungefär samma värme nästa gång bilen körs.
Bak är värmen alltid avstängd när motorn startas, oavsett om den var till förra gången eller ej.
Turbomätare 940

Slangen går väl från insuget. Bar[…]

Powershift låda med problem!

Tjena grabbar och flickor! Har lite knas med min P[…]

Felparkering...

Eh va?! TS har ju exempelvis förlorat b&arin[…]

Är en normal laddning ,har det på v60 D[…]