- tor 24 jan 2019, 06:16
#1294354
Sen måste man ju ha i åtanke all extra vikt bilar har idag jämnfört med detroiten 1912. Speciellt när vi börjar blanda in hybrider där den ofta redan svaga elmotorn dessutom ska kånka runt på en tung bränslemotor. Inte direkt optimalt hur man än ser på det. Sen har vi helt otroliga krav på vad som är godkänt som bil idag, detroiten skulle inte ens duga som en moped-bil idag ;)
Det må vara över 100år sedan detroiten byggdes, men minst 80 av dom åren har ingen lyft ett finger att göra någon bättre elbil(en och annan konceptbil har såklart förekommit, men dom har antingen stannat som koncept eller floppat totalt), fören nu på senare år när klimathysterin började.
Jag försvarar inte dagens elbilar, långt ifrån, men lite rättvis måste man ju vara ändå.
ICEnow skrev:Passat GTE är i paritet med Detroit Electric från 1912, i alla fall på batteridrift. Skall man skatta eller gråta?Mja, men, detroiten kunde ju inte ens orka upp i 40km/h(32km/h enl. wiki).
Sen måste man ju ha i åtanke all extra vikt bilar har idag jämnfört med detroiten 1912. Speciellt när vi börjar blanda in hybrider där den ofta redan svaga elmotorn dessutom ska kånka runt på en tung bränslemotor. Inte direkt optimalt hur man än ser på det. Sen har vi helt otroliga krav på vad som är godkänt som bil idag, detroiten skulle inte ens duga som en moped-bil idag ;)
Det må vara över 100år sedan detroiten byggdes, men minst 80 av dom åren har ingen lyft ett finger att göra någon bättre elbil(en och annan konceptbil har såklart förekommit, men dom har antingen stannat som koncept eller floppat totalt), fören nu på senare år när klimathysterin började.
Jag försvarar inte dagens elbilar, långt ifrån, men lite rättvis måste man ju vara ändå.