Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Om man har problem med gnissel och vibration vid inbromsning och svårigheter att lasta bagage vad kan det bero på?

Ändrade rubriken till en mer passande, på detta vis så ser man direkt utifrån rubriken ifall man kan hjälpa till eller inte utan att gå in i tråden.
Mvh Ramon /Moderator
Användarvisningsbild
av Ramon
Antagligen så är det bromsarna som spökar... Kan vara dags att kolla över skicket på bromsbelägg och skiva. Att det gnisslar kan bero på att beläggen slitits ner ända till metallen (men nödvändigtvis inte, kan även "bara" vara slitna) = byt genast! Vart vibrerar det vid inbromsning? I ratt och pedal? I så fall kan detta bero på att som sagt beläggen är slitna eller fästbulten till oket är löst, för stort kast eller skevhet i en eller flera skivor eller slitage i fjädring, styrning eller dess fästen. Men kolla beläggens skick till att börja med.

Förresten, vad menar du med svårigheter att lasta bagage? Att fjädringen snabbt sjunker ner?

Vattenfall har inte implementerat effekttariffer &[…]

1. https://www.jagrullar.se/forum/viewtopic.php?f=[…]

Läsbara hjulbultar. Igen

Jag lärde mig efter första gången […]

Samma problem på min Volvo c40. Usel kv[…]