Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Hertsh
fjohan82 skrev: Det låter som en bil som säljaren redan har haft en "förbeställning" på...?
Jag fick 12 v leverans för en V60 T8 för en vecka sedan (inte förbeställd utan helt nybyggd av mig som privatkunder). De har lyckats komma ikapp med leveranserna tror jag.
av Robbo
Känns ju otroligt att jag ska vänta till v17 för en T5a beställd v50 om en T8 kan fås på 9 veckor..
av NeoStorm
Hertsh skrev:
fjohan82 skrev: Det låter som en bil som säljaren redan har haft en "förbeställning" på...?
Jag fick 12 v leverans för en V60 T8 för en vecka sedan (inte förbeställd utan helt nybyggd av mig som privatkunder). De har lyckats komma ikapp med leveranserna tror jag.

Helt otroligt isåfall, jag beställde en V60 T8 vecka 27 och har leverans vecka 11....

Skickat från min iPhone med Tapatalk
av Lockis
Hertsh skrev: tis 22 jan 2019, 19:38

Din bil är garanterat beställd (reserverad) av handlaren och han har nu allokerat den till din beställning. Så även om den inte är "förbeställd" av någon du känner så har handlaren haft en på gång. Antingen som visnings ex eller bara lager ex men gör nu om den till den bilen du vill ha :)
av Hertsh
Lockis skrev: Din bil är garanterat beställd (reserverad) av handlaren och han har nu allokerat den till din beställning. Så även om den inte är "förbeställd" av någon du känner så har handlaren haft en på gång. Antingen som visnings ex eller bara lager ex men gör nu om den till den bilen du vill ha :)
Nej. Leveranstiden för V60 T8 har gått ner. XC60 är fortfarande lång. Två olika ÅF har båda gett mig samma tidslinjer. 12 v för V60 T8 och lev Juli-Aug för XC60 T8.
av Lockis
Hertsh skrev: fre 25 jan 2019, 12:42
Lockis skrev: Din bil är garanterat beställd (reserverad) av handlaren och han har nu allokerat den till din beställning. Så även om den inte är "förbeställd" av någon du känner så har handlaren haft en på gång. Antingen som visnings ex eller bara lager ex men gör nu om den till den bilen du vill ha :)
Nej. Leveranstiden för V60 T8 har gått ner. XC60 är fortfarande lång. Två olika ÅF har båda gett mig samma tidslinjer. 12 v för V60 T8 och lev Juli-Aug för XC60 T8.
MM men när du får leveranstid innan någon som beställde för flera månader sedan så betyder det att du har fått en förbeställd bil av handlaren..
av arvwa
Ny här på forumet. Beställt en V60 T8 med beräknad leverans v.9. Det jag dock har upptäckt är at bilden i Min Volvo inte stämmer mot specen, någon som har erfarenhet av detta? T.ex har jag beställt sportratt och klädd instrumentpanel men det syns inte på bilderna. Det står dock i specifikationen, både i Min Volvo och från ÅF. Tacksam för respons.
av Erlen
Samma här. Har ex. beställt dubbla slutrör, men syns ej på bilderna. Har frågat ÅF men inte riktigt fått något svar men tror det ska funka eftersom det står i spec.
av stevvee
Min mor beställde en XC60 slutet 2017 och på min volvo samt spec var allt rätt. Men när hon skulle hämta den feb 2018 så var det HELT FEL FÄRG utan att någon annan än min mor reagerat på det. Man beställde ny bil till henne så det blev en bra lösning i slutändan och hon fick en 19 istället för 18 men med det sagt. Stämmer det inte på bilden behöver ni inte bry er så mycket tror jag. Se till att specen är rätt bara.

Sen är det vissa tillbehör som monteras vid leverans, andra slutrör är garanterat en sådan sak.
  • 1
  • 37
  • 38
  • 39
  • 40
  • 41
  • 315
AC & kylfläkt

OBS! Viss irioni i ovanstående inlä[…]

Vw passat

Hej. Har en vw passat kombi,2018 bensinare. Som g&[…]

Ovärderlig information! Bra jobbat!.