Moderator: Moderatorer

@Perra83, jo, absolut. Jag tenderar att glömma det och det är kul att reta Joel lite.

@TommyP86, jag saknar det, helt klart. Men om jag får välja, lägenhet + någorlunda varmt flerbilsgarage vs villa + kallgarage, enkelt val. ;) Stör mig inte på isen på bilen egentligen, det mesta har hunnit smälta om man är tidig med värmaren. Nu har det dock bildats lite islager på bakstöten och på taket, det gör ont i mig varenda gång jag öppnar luckan och man hör knak och i värsta fall något skrap. Is mot is förstås, men ändå. Sedan vill jag undersöka ena dörren också som gärna fryser fast. Läst om flera som haft problem med att låskistorna ger upp på *90-serien såhär års. Upplever inte att fallet är så på min men vore skönt att utesluta helt.
grillchips skrev:Skönt att V60 inte är som V50 som rymde ca 3.9l. Sagt det förut men värt att svära över igen, men alltid när det var sopslut i spolartanken och man köpte en 4l-dunk och öste i... Jorå, en liten liten slatt blev alltid kvar i dunken. Nästan så att man ville råka spilla lite extra bara för att slippa ställa in en snudd på tom dunk i förrådet.
Det har Kemetyl löst nu såg jag i butik, de har nu även 3L i påse och 4L i dunk, perfa :) Köpte 3 för någon trevlig summa, blev i alla fall ca 9 kr/L så nu har man ändå i förrådet och i ett helt år eller så då den klarar -18 och det blir det extremt sällan här så den kan spädas med när våren kommer ;-)

Kul att motormännen skriver att man kan blanda sin egna om man tycker det är för dyrt att köpa, deras pris på ca 11.25 kr/L, alltså dyrare än "märkesvätskan" Kemetyl ;-) https://www.motormannen.se/aega-bil/rep ... arvaetska/ Kanske är den bättre?
Åker till Jula och köper sisådär 30 liter åt gången när det börjar ta slut i förrådet. Brukar vara nån kampanj ibland. Bekvämt att alltid ha hemma. Blir inte många kronor liten. Åker alltid med en extra dunk på längre resor.

Men på sommaren tabletter. Mycket smidigt.

Tömmer tanken på spolarvätska ett antal gånger på ett år. Gillar att se..
Har nu kontaktat Brabil här i Vallentuna för eventuella garantifixar på bilen. Höger bakdörr ville inte svara alls vid öppning, låsning gick däremot bra. Eftersom flertalet haft problem med detta på *90-serien så är det nog dags att börja ta tag i alla grejor jag vill få kollat och åtgärdat.
Beställde en ny uppsättning textilmattor från en skrot i söndags, som jag fick hem idag.
De är helt nya (inplastade) till en MY18 R-design, ser mer rejäla ut med annan struktur, blir nog bra! :-)
Dessutom kom det ett brev om att bilen ska besiktigas senast 31 maj... :bored:
fjohan82 skrev: tis 22 jan 2019, 20:29 Beställde en ny uppsättning textilmattor från en skrot i söndags, som jag fick hem idag.
De är helt nya (inplastade) till en MY18 R-design, ser mer rejäla ut med annan struktur, blir nog bra! :-)
Dessutom kom det ett brev om att bilen ska besiktigas senast 31 maj... :bored:
Upp med en bild på mattorna!!!!!!!!! Kan det skilja mot mina -16?
Besiktning är inget att skämmas över. Jag besiktade mer än ett halvår i förtid, det var inga problem. Jag vill nämligen inte besikta på vintern utan på sommaren när jag kan köra in med en nytvättad bil. Samma med service. Ska boka i slutet av sommaren senast. Egentligen ska den va på service typ nu eller tidigare. Men vädret är piss och jag mår dåligt om ja måste lämna in en isig och äcklig bil.
  • 1
  • 1057
  • 1058
  • 1059
  • 1060
  • 1061
  • 1912

Hej, Jag köpte en 2014s Volvo v60 för un[…]

blev ju riktigt bra där! dom gläns[…]

Monterade till slut MOST blåtands modulen me[…]

Bra att det löste sig, dock jag är 99% s[…]