Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av zlixz
Hej, har fått följande problem med min v70 2.5ft 2009

Jag låser upp bilen med nyckeldosan, inga problem. Sätter i nyckeln i bilen, trampar ned koppling och broms och trycker på startknappen men absolut inget händer. Tar jag då ur nyckeln och gör om startförsöket så startar bilen klockrent.

Det är samma problem med bägge nycklar

Vad beror detta på?

Tack på förhand / Jimmy
av Schmoyoho
Brukar vara värdefullt att precisera vad "inget" betyder när det gäller startsvårigheter, för olika sorters inget kan peka på olika fel. Så vad är det som händer när inget händer? Slocknar instrumenteringen? Får du några klickljud eller annat? Eller är det som att trycket på startknappen inte ens registreras?
av zlixz
Absolut, får ett klickljud som låter som ett relä ljud, instrumentpanelen händer det inget med, den visar bara tiden om jag inte har fel.
av gunnarh
Ingen har ens antytt att ett nedgånget batteri kan ge startsvårigheter. Men felet kan ju inte vara så farligt vanligt när det gått månader utan att någon reagerat i diskussionen?

Skickat från min iPad med Tapatalk
av ÖIVIN
Jag bytte batteri på min bil men det hjälpte inte. Sen kan det förstås vara ett annat fel på min bil.
av zlixz
Hej, jag hade inne bilen hos volvo för felsökning av detta, de konstaterade att det är nyckelmodulen problemet sitter i. Fick kostnadsförslag på 4000 kr, varav ny modul typ 2500 kr. Har inte bytt den än.

Angående dåligt batteri så kan det ställa till massor av konstigheter i bilarna.

Mvh jimmy
av ÖIVIN
När jag felsökte sist för några veckor sedan så kopplade jag bort batteriet några timmar. Efter det har det felat en gång och då kan det hända att jag var lite snabb på knappen. Intressant tycker jag. Antingen behövdes bara bortkoppling av spänning ellerså är det något glapp som rättade till sig när jag höll på att felsöka. Kanske det kan vara värt att lossa batteripolen några timmar för att se om det hjälper för er som har problem. Skulle vara roligt om ni skrev om det hjälpte eller ej.
Powershift låda med problem!

Tjena grabbar och flickor! Har lite knas med min P[…]

Felparkering...

Eh va?! TS har ju exempelvis förlorat b&arin[…]

Är en normal laddning ,har det på v60 D[…]

webasto doserpump v70n 07

Tack för snabba svar! Lyckades hämta hem[…]