Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Djinn
Så är det då klart med nya bilen, kommer få den på måndag (faaan vad det är långt dit) och med den informationen kom ju givetvis köpdjävulen fram igen.
Stänkskydd, Isofix, handtagsblockerare och bagagerumsmatta är ju sådant som åker i bilen direkt, men sen har jag lite andra tillbehör jag funderar över.
Är det t. ex. någon som har en sådan här
http://vccs.volvocars.se/accessories/ca ... 249606.htm
och kan berätta om det är så smidigt som det verkar, både att montera och använda.

Och finns det något annat som någon känner att man måste ha?
av Magren
Glasögonfodralet är kalasbra tycker jag. Sen så har jag köpt backspegeln för bakåtvänd bilbarnstol i barnsätet som jag skall montera in om 23 dagar :)
Har du kids bak kanske du vill ha rågummimattan över "kardantunneln"...och nackkudde...och fjärrkontroll till stereon...och... ja du fattar det kommer att spåra ur. Så är det bara!
av Djinn
Har bara ett barn och hon åker i fram.
Men tunnelmatta var en bra ide, kanhända kommer det åka andras barn i bilen.
Har funderat på insatsen till de integrerade barnstolarna men det får vara tills hon är stor nog att åka åt "rätt" håll.
av karlskrona_krille
tillbehör finns ju i massor!

det jag direkt gjorde var solskyddsfilm 5rutor
textilmattor så underbart snyggt
sedan hundgaller och hunddörrar bak
givetvis bagagerumsmatta

funderar även på mugghållare där telefonsitter orgiginalmoterad annars alltså brevid sterion mycket snyggt tycker jag.

även glasögonhållaren är ju ett måste. kostar den ?
av Djinn
Alltid haft gummimattor, funktion före utseende är enligt mig att föredra i det fallet.
Solskyddsfilm, är inte rutorna tonade som standard?
Har inte hund så jag har inget behov av hundgaller.
Mugghållare är det redan i både fram och baksäte, även om jag är av den uppfattningen att man helst bör äta och dricka utanför bilen.
Vet inte vad glasögonhållaren kostar, men kan inte tänka mig att den är sådär fasligt dyr.
av matzen10
Djinn skrev:Vet inte vad glasögonhållaren kostar, men kan inte tänka mig att den är sådär fasligt dyr.
Kostade mig 250:- ungefär och den monterar du jättelätt själv; en av få saker man inte behöver vara ingenjör för att klara ;-)

M V H
---> matz
av Magren
Glasögonhållaren kostade mig 289 pix på Bilia Haga Norra i sommras.
Användarvisningsbild
av Mr H
Djinn skrev:Alltid haft gummimattor, funktion före utseende är enligt mig att föredra i det fallet.
Solskyddsfilm, är inte rutorna tonade som standard?
Har inte hund så jag har inget behov av hundgaller.
Mugghållare är det redan i både fram och baksäte, även om jag är av den uppfattningen att man helst bör äta och dricka utanför bilen.
Vet inte vad glasögonhållaren kostar, men kan inte tänka mig att den är sådär fasligt dyr.
Du behöver inte ha hund för att ett rejält galler mellan passagerarutrymmet och lastutrymmet ska vara bra. Lite semesterpackning där bak och gallret fungerar inte bara som skydd utan även som stöd för packningen. Det inbyggda nätet funkar mindre bra som stöd....
av Djinn
Haha, så har man då varit och kollat på sin nya bil.
Jag TROR iallafall att det är min bil, har svårt att tro att någon annan har beställt en exakt likadan specad bil.
Enda som får mig att tveka är att den enligt hemsidan fortfarande står i Belgien.
Men de har lovat mig att jag ska kunna hämta den på måndag så det borde ju vara min.
Återstår bara att få hem alla tillbehör innan man hämtar den.
Användarvisningsbild
av jenix777
karlskrona_krille skrev:tillbehör finns ju i massor!

funderar även på mugghållare där telefonsitter orgiginalmoterad annars alltså brevid sterion mycket snyggt tycker jag.
Mycket praktisk, men jag hatar monteringen och glöm för all
del inte att lyfta av kabeln från batteriet
annars får du felkod på
Airbagen (inget farligt men måste nollas hos verkstad), hänger visst
ihop med att man kopplar ur klimatanläggningen.
nackdelar med Running Boards

nackdelen är att när man öppnar d&o[…]

ljudet av ett dött batteri?

Det låter som den sjunger sin sista vers. bi[…]

Förstärkt kamrem

Är det nån som vet var man kan köp[…]

Olika typer av växellådor

Återigen rent generellt så kommer bile[…]