Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hade en hyrbil v90 cc 4dagar i veckan, i den hördes ochså ett vinande, det var mest frekvent runt 60-70kmph.

Det var en -18

Skickat från min SM-A520F via Tapatalk

Vilken motortidning blir först med att kontakta Volvo och ställa lite frågor om detta problem? TV och Vi Bilägare var ganska aktiva mot VW angående deras "dieselgate"
Är det nån här som har monterings anvisning för axel paketet, tänkte om nån har vida och möjlighet till skärmdump?kanske inte finns i vida? Är iallafall väldigt intresserad av det.
LJN skrev: lör 19 jan 2019, 11:52 Vilken motortidning blir först med att kontakta Volvo och ställa lite frågor om detta problem? TV och Vi Bilägare var ganska aktiva mot VW angående deras "dieselgate"
Jag är riktigt förvånad att det inte nått någon motor tidnings journalist, jag som lekman hör dessa vinande vea:r överallt. När det pågått så länge nu.
Verkar som balansaxlar är en svaghet på de flesta bilmärkena.
Mercedes har haft problem.(M272)
BMW också och även Audi/WV.(TDI)
Exempel

Elbilar har ju sina vinande motorer.
Vet ej hur det är med japanare?
Kan bara krydda med att min Yamaha utombordare haft problem med en liknande konstruktion. Jag fick bytt balansaxlar efter ca 100 timmars drift. Nu är man uppe i minst version 5. Jag har version 4 så jag får säkert problem igen. Men min v60 vea är tyst ännu efter 1600 mil. Men även det kanske en tidsfråga. Då hoppas jag det finns en nyare och fungerande version.
Dex skrev: lör 19 jan 2019, 15:15 Verkar som balansaxlar är en svaghet på de flesta bilmärkena.
Mercedes har haft problem.(M272)
BMW också och även Audi/WV.(TDI)
Exempel

Elbilar har ju sina vinande motorer.
Vet ej hur det är med japanare?
Om jag ser och hör någon annan slå sig med en stor hammare på tummen så funderar jag över hur det kan undvikas, kanske större huvud på spiken eller mindre hammare? Eventuellt skruva istället?

Förutsätter att Volvos utvecklingsavdelning har tillgång till Google..
  • 1
  • 41
  • 42
  • 43
  • 44
  • 45
  • 132

Lagret på ingående axeln I växell[…]

Vägmätare saknas

Aha, tack Spock, det förklarar det! Jag trodd[…]

240 startar inte

😀😀😀