Bilvård, lackering, däck, fälgar, styling och väghållning diskuterar vi här…

Moderator: Moderatorer

av marcusjj
uno83 skrev:
marcusjj skrev:
vetten skrev:Om du ska köpa på biltema så köp inte dom billigaste utan testa dom "nya" flata Torkarbladen, kostar under 100:-/st kör själv med dom, mycket tysta och följer rutan mycket bra återstår bara att se hur dom funkar i vinter men eftersom det inte finns en massa metall-leder som kan isa ihop så tror jag att dom kommer att funka bra men det får vi se i vinter
Dessa är de ändå som finns:
850 9.91-7.97 Torkarblad Höger 535 mm 39,00 kr
850 9.91-7.97 Torkarblad Vänster 535 mm 39,00 kr
850 9.93-7.96 Torkarblad Vänster 535 mm 39,00 kr
850 9.93-7.96 Torkarblad Höger 535 mm 39,00 kr
850 9.97-7.98 Torkarblad Höger 535 mm 39,00 kr
850 9.97-7.98 Torkarblad Vänster 535 mm 39,00 kr

Vilken av dessa är de som är bra?
Här har du de flata, bara att välja rätt längd.
http://www.biltema.se/products/product. ... mId=118034
tack!

ska ta och kika på det. Rätt bra att ja bra torkarblad nu när det börjar bli höst och regn
Användarvisningsbild
av Gizz
vetten skrev:Om du ska köpa på biltema så köp inte dom billigaste utan testa dom "nya" flata Torkarbladen, kostar under 100:-/st kör själv med dom, mycket tysta och följer rutan mycket bra återstår bara att se hur dom funkar i vinter men eftersom det inte finns en massa metall-leder som kan isa ihop så tror jag att dom kommer att funka bra men det får vi se i vinter
Hade biltemas flateblade i vintras och det fungerade överaskande bra. Bättre än vad vanliga medelpristorkare iaf. Lättare att bryta bort den eventuella is som bildats.
av Lindfalas
marcusjj skrev:Halloj!

Har ett litet problem med min framruta som jag stör mig på. När det börjar regna och jag sätter på vindrutetorkaren så blir de liksom som ett "lager" vatten kvar på rutan. Detta lagret försvinner om jag slutar torka (har uppehåll i 2-3sec) men återkommer precis när torkaren dragit över rutan.

Jag har dock inte detta problemet när det spöregnar och torkaret har körts ett tag.

Någon som vet om man kan polera upp framrutan på något sätt så att detta kunde bli bättre?

Tack på förhand!
Byt torkarblad.
Sedan gör du rent rutan ordentligt.. Köp t.ex. Sonax glaspolish och gör rent rutan med. Det tar bort ingrodda saker och gör rutan len och fin.
Sen tar du t-röd och gör rent ordentligt.
Köp sedan rain-x eller liknande på biltema och behandla rutan. Finns även proffs medel, men det är dyrt.

Då får du en bra ruta som inte det fastnar lika mycket skit på samt att vattnet åker bort lättare.

Greetz
Användarvisningsbild
av Volvobruden84
Varför envisas med att köpa biltema osv. torkarblad?

Köp Volvo orginal ist. Håller mkt mkt längre och är mkt bättre. Och kostar faktiskt inte så mycket heller...

Sen gör som Lindfalas säger, du kan också ta en maskin och polera rutan med faktiskt.
av Lindfalas
Tycker inte Volvo orginal är så mycket bättre än andra på marknaden.
Fördelen med Biltema är just att de är så billiga..
Då kan man lätt byta 2 gånger per år och ha blad som verkligen är fräsha hela tiden.
Annars kan man köpa något bättre märke. Orginal.. nej tack..

Greetz
Användarvisningsbild
av nitraM
Jag brukar ta handrengörning å tvätta av torkarna varje gång jag tvättar bilen.
De e rätt mycke dynga som man får bort.
Användarvisningsbild
av VolvoB20
En tanke bara......

Vad använder ni för schampo. Kör man med ett bra vaxschampo blir det självklart en hinna på framrutan såväl som på lacken. Det är ju det man betalar för.
Användarvisningsbild
av G-kraft
Men fungerar biltemas flatblade på de vanliga torkar armar !? är det inte för de nya endast !?, jag har sett på de och men trodde inte att de skulle fungera på min bil.....hör gärna av er snarast med svar , så springer jag över och köper ett par idag :)
Användarvisningsbild
av Gizz
G-kraft skrev:Men fungerar biltemas flatblade på de vanliga torkar armar !? är det inte för de nya endast !?, jag har sett på de och men trodde inte att de skulle fungera på min bil.....hör gärna av er snarast med svar , så springer jag över och köper ett par idag :)
Visst funkar de på de gamla torkararmarna. De passar utmärkt iaf. på min S80-00. De kan vara lite luriga att få fast ordentligt men ta i lite så funkar det.
Användarvisningsbild
av G-kraft
Gizz skrev:
G-kraft skrev:Men fungerar biltemas flatblade på de vanliga torkar armar !? är det inte för de nya endast !?, jag har sett på de och men trodde inte att de skulle fungera på min bil.....hör gärna av er snarast med svar , så springer jag över och köper ett par idag :)
Visst funkar de på de gamla torkararmarna. De passar utmärkt iaf. på min S80-00. De kan vara lite luriga att få fast ordentligt men ta i lite så funkar det.
tack för snabbt svar, men hur vet man längden på de !? vilken jag skall ha till xc90, men jag tar av en av mina och mäter....är lite trött i huvet nu och kan inte tänka klart...tack för svaren..

Classic som Volvo erbjuder för 2995:- &aum[…]

Tyvärr hittar jag ingen svensk sida som s&aum[…]

Tysta sommardäck V90

Så du rekommenderar ett däck för […]

Smart energifördelning hybrid

Dom har inte riktigt lyckats med den funktionen ha[…]