Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1291135
Jag var ju den första här i stan att upptäcka missljudet, bilia stod handfallna gjorde inget visste inget på c:a 6månader till jag hota om reklamation.
jag är även den första här i stan att även rapportera att den bytta axeln håller ej, blir exakt samma missljud vid ungefär exakt lika mycket mil.
jag är även den första att rapportera till bilia här i stan att volvo påstår sig ta fram en ny axel med datum q2 2018, och senare slutet på 2018, -jaha det var mer en vad vi visste säger de, ja säger jag volvo har väl upptäckt att de axlarna som finns på marknaden inte håller.
Men de fortsätter att byta till den axeln jag rapporterat inte håller på bilar här i stan iallafall 2st som jag känner till?! Trots att det står i deras kända fel system att ny axel "kommer", snälla nyp mig i armen vad är det som pågår?
De har förvisso erbjudit sig att byta till den axeln på min med igen?! varför byta till en axel som inte håller? när volvo påstår sig ta fram en bättre variant. Och eftersom jag vetat att Volvo tar fram en ny Axel, så har jag väntat på den, men eftersom den såkallade auktoriserade bilia verkstan inte hade en aning om det, så hade de ju bytt till den undermåliga axeln om och om igen på min bil!? Det är alltså jag kunden som fick tala om vad som gällde!
Eller är axlarna ett lotteri har du TUR så kan den passa just din motor?!
Sen vill jag inte få en sönder skruvad bil i onödan, när det förhoppningsvis kommer en ny axel. Och dessutom förlänga problemet och kanske få framtida problem med garantier om det skiter sig.
Som sagt jag håller på bli kokko på det här, snälla volvo ser ni denna tråd ta gärna kontakt med mig och förklara, för jag får inte ihop ett ända jota av det ni sysslar med.
Senast redigerad av 1 x74, redigerad totalt 0 gånger.
#1291148
Perra83 skrev: tis 08 jan 2019, 19:01 Det är säkert nån stackars underleverantör som har piskan på sig att skaka fram något bättre. Det kan ta tid.
Frågan kvarstår man pumpar ju för bövelen ut bilar i mängder varje dag med vea spisar, man kan ju omöjligt fortsätta att montera axlar där du "inte vet vad du får" eller har man kommit tillrätta med problemet där? Då borde det ju finnas fungerande nu till övriga vea. Eller chansar man, jag blir kokko som sagt hehe.
#1291175
I mars månad kommer Mercedes B-klass att dyka upp hos handlarna. Om den faller mig i smaken, vilket det verkar som, så blir det byte till en sådan. Att jag skulle lämna Volvo för en Mercedes trodde jag aldrig att jag skulle överväga innan jag köpte min nuvarande bil.
Hur kan jag lägga upp en ljudfil här, från min motor? På samma sätt som ett foto direkt på forumet?
#1291177
EbbevonVolvo skrev: tis 08 jan 2019, 21:43 I mars månad kommer Mercedes B-klass att dyka upp hos handlarna. Om den faller mig i smaken, vilket det verkar som, så blir det byte till en sådan. Att jag skulle lämna Volvo för en Mercedes trodde jag aldrig att jag skulle överväga innan jag köpte min nuvarande bil.
Hur kan jag lägga upp en ljudfil här, från min motor? På samma sätt som ett foto direkt på forumet?
Nej, tror de flesta kör via Youtube...
#1291179
fjohan82 skrev:
EbbevonVolvo skrev: tis 08 jan 2019, 21:43 I mars månad kommer Mercedes B-klass att dyka upp hos handlarna. Om den faller mig i smaken, vilket det verkar som, så blir det byte till en sådan. Att jag skulle lämna Volvo för en Mercedes trodde jag aldrig att jag skulle överväga innan jag köpte min nuvarande bil.
Hur kan jag lägga upp en ljudfil här, från min motor? På samma sätt som ett foto direkt på forumet?
Nej, tror de flesta kör via Youtube...
Ok, tack för snabbt svar. Ska försöka fixa det om någon vecka. Mycket just nu.
#1291294
Fick en "lucka". Och det var betydligt enklare än vad jag trodde.

Vad säger ni, lite eller mycket vinande?

#1291299
Den låter lika hemskt som min tyvärr.

Jag som var sugen på att köpa den nya S60 med en T5 men får man kanske titta på något annat märke.
#1291305
EbbevonVolvo skrev:Fick en "lucka". Och det var betydligt enklare än vad jag trodde.

Vad säger ni, lite eller mycket vinande
Ja det är axeln som viner till 110% och ja rätt kraftigt missljud. Tyvärr :-/ Det var fan ochså, undra vart det här ska sluta,och här i stan byter de axlar till den sort som inte håller måttet fortfarande, helt obegripligt, volvo ni har ett gediget jobb att reda upp, den saken är klar.
Jag kan inte låta bli att tänka på anläggnings chefen här på bilia verkstan "det är inget stort problem" det stör ingen funktion sa han, han nämde själv dessutom att hans vea D4 hade börja vina med, men skulle inte göra nått åt det?! jag kontra direkt med det är långt mycket större än du begriper.
  • 1
  • 27
  • 28
  • 29
  • 30
  • 31
  • 129

Vet ej om fler haft detta men höjdjusteringsm[…]

Candid connections: Platform for casual relationsh[…]

Den heter startspärr ibland också. Sitt[…]

Har en dansk V60 MY2020 Early. Skrev därf[…]