Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av volvofantast
Mer information,bromsar och ok bak , skivor och klossar fram bytt för 1000 mil sedan, hjälpagregatsrem och spänare och rullar och remskriva och generator skiva med lager bytt nyligen, batteri ett år gammalt, precis nytt främre länkarmsbustningar bak bytt, ny besiktigad sommardäck 5mm med 17 tum alufälgar, odubadde vinterdäck 7 mm plåt fälgar,bil är i bra skick för att gått 25000 mil,vad tror ni om 62000 kr för denna på en liten bilfirma?
av frippe64
volvofantast skrev:Något annat man bör tänka på att kolla,har ringt föregående ägare och kollat med honom :-)
Du bör kolla upp att firman är seriös, att bilen är registrerad på firman och inte på en privatperson och att firman fixar fel som reklameras enl. KKL.
Användarvisningsbild
av Någonting
Om det är en firma så ligger det på dom att fixa alla fel som inte är "normala" under 6 månader om de inte kan visa på att du har orsakat det. Dessutom har du reklamationsrätt i 3 år.

En firma som försöker sig på att hävda att de ger garanti "runt hörnet" skulle inte jag lita på.
av volvofantast
Någonting skrev: ons 09 jan 2019, 10:37 Om det är en firma så ligger det på dom att fixa alla fel som inte är "normala" under 6 månader om de inte kan visa på att du har orsakat det. Dessutom har du reklamationsrätt i 3 år.

En firma som försöker sig på att hävda att de ger garanti "runt hörnet" skulle inte jag lita på.
Oavsett hur gammal och många mil bilen gått?
Elpriset

Något liknande detta att fästa i husg[…]

Uppvärmda vindrutespolare.

Munstyckena på min XC70 var elvärmda me[…]

Initialt mjukvarubekymmer med laddningen men gener[…]