Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av stevvee
Sthlmtwinengine skrev:Ny här efter många år med Audi så har jag beställt mig en V60 vecka 38, ännu inte fått något leveransdatum.

En T8 Inscription pepple grey
Teknikpaket
Loungepaket
19”
Intelsafe surround
Svart innertak
Aluminiumpaneler ”metal mesh”
Harman Kardon-ljudet

Någon som vet när första T8:orna rullar ut på svenska vägar?

Min kommer till handlaren 21-22 januari. Kan ju tycka handlare borde få demo innan men jag är skeptisk.

Skickat från min iPhone med Tapatalk
av sx3000
Någon av Er som beställt en T8 som hört något nytt?
Min står fortfarande som beräknad leverans vecka 7, står att informationen är uppdaterad 2018-12-21.
Vet inte om jag vågar hoppas på att dom håller tiden :o

Hur nära leverans ändras status till Byggd och sedan vidare till "påväg till handlare"?
av stevvee
sx3000 skrev:Någon av Er som beställt en T8 som hört något nytt?
Min står fortfarande som beräknad leverans vecka 7, står att informationen är uppdaterad 2018-12-21.

Hur nära leverans ändras status till Byggd och sedan vidare till "påväg till handlare"?
Ja samma vecka som den går till handlaren ändras det väll. Så leverans v.7 för dig så borde den uppdateras ungefär v.7. Bilen tar ju bara ca 2 dagar att nå över hela Sverige så är ju inte som att beställa en Bmw där den är klar 3 veckor innan leverans.

av SpeechError
sx3000 skrev: mån 07 jan 2019, 08:41 Någon av Er som beställt en T8 som hört något nytt?

Hej, min T8'a har leveranstid vecka 5 och enligt min handlare så började den byggas idag.
av stevvee
IMG_5231.jpg
IMG_5231.jpg (51.94 KiB) Visad 743 gånger
Det närmar sig

av NeoStorm
Man får gratulera!!! Själv känner jag mig dock en smula bitter över att behöva vänta ytterligare 2månader. Obegripligt konstig faktiskt och ingen kan svara på varför.

av stevvee
NeoStorm skrev:Man får gratulera!!! Själv känner jag mig dock en smula bitter över att behöva vänta ytterligare 2månader. Obegripligt konstig faktiskt och ingen kan svara på varför.

Jag förstår verkligen dig! Jag ville inte hamna i den sitsen du hamnat i så var på min säljare jättemycket inför släppet men sen dröjde det några veckor innan jag fick lägga ändå pga att han var borta. Så verkligen skumt att du som är före får så långt efteråt. Kollega i Sthlm får sin v.11 och beställde i september tror jag

av NeoStorm
stevvee skrev:
NeoStorm skrev:Man får gratulera!!! Själv känner jag mig dock en smula bitter över att behöva vänta ytterligare 2månader. Obegripligt konstig faktiskt och ingen kan svara på varför.

Jag förstår verkligen dig! Jag ville inte hamna i den sitsen du hamnat i så var på min säljare jättemycket inför släppet men sen dröjde det några veckor innan jag fick lägga ändå pga att han var borta. Så verkligen skumt att du som är före får så långt efteråt. Kollega i Sthlm får sin v.11 och beställde i september tror jag

Ja det är surt, mest irriterande är att man inte kan svara på varför.

Men jag får trösta mig med att jag nu kör lånebil från återförsäljaren fram till leverans. Så jag har iaf låga bilomkostnader nu.

av stevvee
NeoStorm skrev: tis 08 jan 2019, 14:22
stevvee skrev:

Ja det är surt, mest irriterande är att man inte kan svara på varför.

Men jag får trösta mig med att jag nu kör lånebil från återförsäljaren fram till leverans. Så jag har iaf låga bilomkostnader nu.

Ja det är ju perfekt att dom löst det så till dig. Då kan du njuta och tänka på hur skitig och repig min är när du får ut din på förhoppningsvis sommardäck
  • 1
  • 28
  • 29
  • 30
  • 31
  • 32
  • 315
Framvagnsinställning själv

2-filiga vägar är bomberade dvs de lutar[…]

Fukt i ena strålkastaren

Sök på "fukt strålkastare&qu[…]

Hög framvagn biltema