Volvo 240 & 260, 340 & 360 samt 440, 460 & 480 relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej! Jag undrar om någon har tips på hur man kan göra om låsningen så att man kan låsa upp bilen med en dosa istället för att låsa upp den manuellt med nyckel? Vill kunna göra detta utan att byta tändningslås osv. Alltså använda originalnyckeln tillsammans med en dosa som kan låsa upp dörrarna. Vilket sätt är smidigast & hur ska man gå till väga? & vart får man tag på dosa isåfall, & hur programmerar man in den till bilen?

Volvo 245GL Bensin kombi 1991

Mvh
Johanna109 skrev: sön 09 dec 2018, 14:08 Hej! Jag undrar om någon har tips på hur man kan göra om låsningen så att man kan låsa upp bilen med en dosa istället för att låsa upp den manuellt med nyckel? Vill kunna göra detta utan att byta tändningslås osv. Alltså använda originalnyckeln tillsammans med en dosa som kan låsa upp dörrarna. Vilket sätt är smidigast & hur ska man gå till väga? & vart får man tag på dosa isåfall, & hur programmerar man in den till bilen?

Volvo 245GL Bensin kombi 1991

Mvh

det här funkar kanske ...??

ska testa själv när jag hinner...dvs kanske till sommaren... :-o

mvh
Köp ett universal fjärrlåskit på ebay och komplettera med en låssolonoid till förardörren. Det har jag monterat på en 240, 960 och 940.

Det löste sig, hittade ett fel. Det vita plas[…]

Det finns folk (inklusive proffsmekaniker) som anv[…]

Jag beställde en felkodläsare på A[…]

DennisCA's Volvo 850 -97

Ps ta inte för långa skruvar, blir inte[…]