Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Varför just Ferrita?
Nog för att det är bra grejer men det finns likvärdiga fabrikat i rostfritt för lägre pengar, varken Ferrita eller andra ger direkt mer ponnys än andra.
Är det inte så att du känner att du ska ha bilen låång tid framöver så köp nått billigare än rostfritt, lär hålla bra ändå och troligen under hela tiden du äger bilen tom.
nu vet jag inte vad du har för bil eller hur mycket pengar du spenderat/tänkt spendera på den men jag hade en s60 som hade gått 11 bara, köpte den som vanlig orginal t5a men satte i bsr steg 3 och bytte koppling och köpte ny diff till lådan, nya bromsskivor runtom och avgassystem, större turbo. Då var ferrita systemet inte mycket pengar i proportion till vad jag lagt ner på bilen.
Idag skulle jag aldrig göra om det för det var att kasta pengar i havet.
Det var skitkul att äga och köra bilen som en jävla idiot överallt men jag har växt ifrån det där. Kanske nångång i framtiden får jag för mig att dra igång ett liknande projekt igen men på en vanlig bruksbil så köper jag avgassystem på skroten, likaså belägg och skivor och annat skit. Inte av snålhet, utan mer att det behövs inte mer än så.
Ska du ändå bestämt byta till nåt annat "vassare" så bygg eget system? Köp en racekatalysator från BSR eller ferrita och så bygger du raka rör eller nåt liknande
alla V70 turbo (bensin) utan AWD/R 05-08 går.
Men jag menar att 00-04 har annan längd/vinkel på ändröret. (pre-facelift)

Hittar du ett Simons/Ferrita sport cat-back avgassystem, är det samma system till Diesel och BensinTurbo (utan AWD) 04-08

Sugis-ljuddämpare har bättre ljuddämpning. (inte lämplig till Turbobilar, p.g.a. flödesmotstånd)
Det skiljer på stötfångaren och annat ja, men har inte kollad exakt hur mycket/lite om skiljer på ljuddämparen pre/post facelift, gillar inte att strula med avgassystem...
Men alt går med lite fantasi eller våld, lycka till med arbetet :-)
volvotomas skrev: fre 04 jan 2019, 22:04 Passar det inte för stötfångaren från dom äldre då. Så att det blir annan vinkel där.
Jag förlöngde slutröret när jag bytte ljuddämparen på min V70 2005.
Jag tog kromade slutröret från orginal slutröret.

Ljuddämparen skulle passa 2001 till 2007.
Men faceliftkofångaren gör att slutröret är något för kort för att det ska se rätt ut.

Vinkeln är det inga fel på.
Bensinpriser v2

Iran har tydligen attackerat och satt eld på[…]

Dags för mig att byta belägg fram, har[…]

Hej. Jag har haft ett problem med att min b230f in[…]

Tack Erik ! Ska lyssna och göra det