Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av PopDie
Köpte nyss en V70 och nu tog abonnemanget för VOC slut, så det irriterande meddelandet om det visas. Samtidigt slutade avläsningen av hastighetsskyltarna att visas. Är den funtionen beroende av VOC? Inställningen att läsa skyltarna är fortfarande aktiv.
Jag vet inte svaret på din fråga men i och med att du inte fåt något definitivt svar: skulle ju inte tro att de har något med varandra att göra, har du kollat så att det inte blivit avmarkerat i menyn av någon anledning?
Jag har kört V70 MY16 som har haft inaktiverat VOC, den läste av skyltarna precis som min V60 med aktiverat VOC.
av PopDie
Tack för alla svar! Jag förmodar att det kan vara VOC-meddelandet som gör att avläsningen inte syns. Ska be verkstan stänga av meddelandet - om jag fattat det hela rätt ska det numera gå att göra - så får vi se.
PopDie skrev: sön 06 jan 2019, 16:16 Tack för alla svar! Jag förmodar att det kan vara VOC-meddelandet som gör att avläsningen inte syns. Ska be verkstan stänga av meddelandet - om jag fattat det hela rätt ska det numera gå att göra - så får vi se.
Men varför inte förlänga tjänsten istället? Kostar ju knappt något.
Daviddd skrev:Men varför inte förlänga tjänsten istället? Kostar ju knappt något.
Precis min tanke, kostar runt 380kr/år och personligen använder jag den dagligen. Nu styr jag ju dieselvärmaren men VOC är ju mer än bara värmarstyrning, skulle aldrig välja bort det.
Senast redigerad av 1 dannesk, redigerad totalt 0 gånger.
Uppvärmda vindrutespolare.

Finns det verkligen folk som chansar på att […]

VIDA vill inte radera felkoderna, jag misstän[…]

@Järnoxen , Vill man så är det v&[…]

Felparkering...

@sewen , Äh, be de skicka bilden till dig f[…]