Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av dante
Hej,

Jag har nu efter någon vecka med min nya V70 lagt märke till ett irriterande oljud. Det uppkommer när man står stilla och sakta släpper på bromsen. Då kommer först ett knakande ljud och sedan börjar det "brumma". Det är speciellt påtagligt om man står i en backe. Ljudet är rejält högt. Jag åkte därför till Bilia (Sisjön i Göteborg) för att få detta åtgärdat. Där påstår dom dock att detta är normalt!? Därför är jag nyfiken på om det är fler som har detta oljud? enligt Bilia har alla det... men det har jag svårt att tro.

Tacksam för alla kommentarer.
/D
Användarvisningsbild
av Sparkz
Ett "knarr" när du står i en backe och släpper fram bilen riktigt sakta på bromsen? Jo, så låter nog i stort sett alla. Det kanske går att minska lite om man smörjer upp bromsarna, det är ju bra att göra i vilket fall.
av Jerre
Jag har också det där knarrande ljudet på min nya XC70 automat. Mycket irriteranade. Och högt låter det.

//Jerre
av dante
Jag har varit på Bilia i Sisjön igen och fått veta att "det ska vara så...". Enligt dom så låter alla V70 så. Jag tycker att de borde felanmäla varenda j-a V70 i så fall!

/D
965 -97 Ingen gnista.. (B63)

Mja, varvtalssignalen är en av två kabl[…]

Den stora annons-tråden

Rackans trevlig. https://www.bytbil.com/vastra-got[…]

Skiftade hjulen mellan axlarna idag och det blev m[…]

Samma lika steg och tidsplan för mig.