Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Knota skrev: lör 29 dec 2018, 10:05 Och sedan har Osram kommit med en ny lampa, Nightbreaker Laser.
Vet ingen som testat ännu, men det blir väl sådana nästa gång om inte Philips hinner kontra.
Halvljus vill man ju ha så bra som möjligt.
Philips har ju redan en lampa som är bättre än Osram. Philips Xenon X-tremeVision gen 2, den har jag själv köpt för två veckor sedan. Tänkte byta på min bil för att få bättre halvljus och förhoppningsvis helljus också. Dessa lampor är rätt dyra men ska hålla vad de lovar "Up to 150% more vision"
@helgonet1
Nu jämför du väl Philips gen 2 (150%) med gamla Osram Nightbreaker Unlimited Xenarc som ska ge 70% mer ljus.
Laser ska väl ge 200% mer ljus. Om det stämmer är väl en annan fråga.
Knota skrev: sön 30 dec 2018, 17:17 @helgonet1
Nu jämför du väl Philips gen 2 (150%) med gamla Osram Nightbreaker Unlimited Xenarc som ska ge 70% mer ljus.
Laser ska väl ge 200% mer ljus. Om det stämmer är väl en annan fråga.
Ja det stämmer men vid olika tester som gjorts så är skillnaden hårfin mellan Osram laser och Philips gen2. Sen tror jag att det beror på vilken bilmodell den sitter i samt den personliga uppfattningen när skillnade är så liten mellan dessa lampor. Visst på papperet så är lasern vassare än Philips lampa.

Elbilsbolaget Tesla avslutar produktionen av mode[…]

Jag har hört om en del problem med dom fö[…]

Återkommande värmeproblem

Blockerat kupévärmar element före[…]

Turbomätare 940

Slangen går väl från insuget. Bar[…]