Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av CJO
hej. min farthållare la av helt plötsligt.
jag har kollat de givarna som sitter på pedalerna och de "ser" ok ut. men jag vet ju inte om de är kass rent elektroniskt, finns det ngn som har ett schema på hur det är kopplat för då kan jag ju testa om det är fel på givarna. eller finns det ngn som vet ngt annat jag kan prova ?

mch calle :???:
av volvos
CJO skrev:hej. min farthållare la av helt plötsligt.
jag har kollat de givarna som sitter på pedalerna och de "ser" ok ut. men jag vet ju inte om de är kass rent elektroniskt, finns det ngn som har ett schema på hur det är kopplat för då kan jag ju testa om det är fel på givarna. eller finns det ngn som vet ngt annat jag kan prova ?

mch calle :???:
Ta bort kontaktstycket från givaren och mät med en ohm mätare om den sluter respektive bryter när man trycker ner pedalen(erna) prova även att suga i anslutningen där slangen sitter, det ska vara tätt när pedalen är uppe.
av CJO
tjena,
löste det för ca 15 minuter sedan, jag plokade bort batteri och batteriplatta, under plattan sitter vacumpumpen och det var ingen vacker syn. i vilket fall som helst så rengjorde jag pumpen med konkakter och testade om pumpen snurrade med 12v. Den snurrade åt bägge håll så det var nog ett kontaktproblem vid pumpen från början.
tack ändå för svaret.
Kamremsbyte V70N

Jag är ingen expert, så ta inte detta f[…]

Visa din semesterbil(d)

@fjohan82 , Ja där har de sockersugna norrm&[…]

Inga problem att blanda om man nu är lagd &ar[…]

Tack så mycket för kritiken, förl&[…]