Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Vukasin83
Hej allihoppa,jag är ny här och jag bör en litte hjällp..Jag köpte nyss en fin Volvo V60 D3 5 cilinder 2.0 Disel 2012års model och jag ska försåk att förklara mitt ärende..Ibland och oftas bilen slår när man lägger i driven men bara när bilen är uppvärmt,och sen när jag lägger i Driven bilen går utan ingen problem och när jag stäng bilen och startar om ingen problem,i verkstaden de sagt till mig kanske är Valve Body i frågor och måste repareras..Men jag har ingen problem i körning och lådan växlar bra..Har någon haft likadan problem,varje hjällp är verdefull tack..
Om automatlådan slår i Driven ifrån N när den är varm så är det antagligen fel på ventilpaketet i lådan eller så krävs det adaptering av lådan och/eller spolning. I det förstnämnda fallet så kommer det bli dyrt eller jättedyrt om man måste byta lådan som i mitt fall.
Hej tack för att du svarar..Det händer inte hella tiden faktist,jag har en vän som jobbar i en värkstad och han kopllade på data att kolla vad kan det blir och han sagt till mig det fins två alnernative första är Valve Body och anndra är sotningssats som måste bytas utt och kompresion i Valve Body är hellt ok..Jag har ingen problem i körning,lådan funkar jätte bra bara det stund när jag stanar och börjar att växlla från R till D slår litte bara,det finns alternative att köpa reparerat Valve Body som kostar 7000sek..Jag har den Geartronik japansk lådan Aisin..
Nej jag köpte från en privat person och han sagt till mig att har haft ingen problem,men jag har hitat i servise bok en kvito frpn 2016 när tidigare ägare gjör full servise av växellådan i Billia i beskrivningen var så..Bilen slår nör man lägger i driven och de gjört allt på växellådan,men nu igen fyyy..Min vän från Serbien som är också profesionelt mekaniker bara för automat han sagt till mig det kan blir bara det Body Valve och den kan man repareras och jag kan kör bilen uttan ingen problem..
Är det fel på ventilpaketet bukar den även slå i växlarna när den växlar ner ifrån 6an eller 5an också. I vilket fall så är den antagligen dyrt att fixa om man inte har garanti, en riktig skräplåda verkar den 6-stegade Geartronicen vara.
Nej,nej ingen slår eller konstigheter när jag kör bilen,jag ibland vet inte när lådan växlar haha,funkar jätte bra,bara den ända sak när bilen är värm och när jag lägger i D men bara i D slpr litte inte hård och sen bilen rular som fan.. :-D

När lampan för låg nivå t&au[…]

Volvo 740 fördelare

Vevaxelgivaren....

Hur du kunde ha en Tesla i flera år och in[…]

DRL problem

Tack för svar då har jag en del jobb fr[…]