Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

av Maisa
AndreasThn skrev:
fmcarv skrev: tor 20 dec 2018, 11:04
AndreasThn skrev:Använder "myAudi" sedan några veckor tillbaka och hittills fungerar det ypperligt :-)
Går det att fjärrstarta motorn?
Nej den funktionen har jag ej sett.
Går det att starta värmaren?

Skickat från min iPhone med Tapatalk
av least
Befintlig Volvo Cars-arkitektur kommer att rulla på som idag. Bilarnas hårdvara är inte kompatibel med VAG-motsvarigheten.
Dock kan mjukvaru-utveckling påverkas på medellångt perspektiv.
Senast redigerad av 1 least, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av Dex
fmcarv skrev: tor 20 dec 2018, 11:04
AndreasThn skrev:Använder "myAudi" sedan några veckor tillbaka och hittills fungerar det ypperligt :-)
Går det att fjärrstarta motorn?
Kanske Audi får också lika många funktioner som VOC har men det dröjer nog några år till. ;-)
av joysam
Jag kan inte fjärrstarta min V60 D4 (nya V60) med VOC.

Ser inte heller något behov av det.

Värmaren kan jag givetvis starta med VOC och det räcker långt, även om jag nästan aldrig använder den.

VAG’s brist på bra motsvarighet till VOC var en av anledningarna till att jag valde bort VAG när jag i våras beställde nya bilen.

Jag tycker att VOC är grymt bra.

Senast redigerad av 1 joysam, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av Dex
Fjärrstart är jättebra.
Nästan den bästa funktionen med VOC enligt mitt tycke.
Har man dåligt laddat batteri så går ju inte parkeringsvärmaren att starta som bekannt.
Då finns möjligheten att fjärrstarta bilen först sedan kan man starta parkeringsvärmaren direkt efter med VOC.
På sommaren kan man kyla ner bilen några minuter innan man ska iväg med fjärrstarten.
Tror inte det finns på de andra bilmärkena ännu förutom lyxvarianterna förstås som kan parkera bilen själv via app.
av joysam
Du menar att du startar bilen och låter den gå flera minuter pga att du har dåligt laddat batteri?

Det måste vara en av de mest ineffektiva batteriladdarna på marknaden.

När bilen är varm på sommaren drar jag ner rutorna på bilen när jag är inom räckhåll för nyckeln/bilen.

Det ventilerar ut tillräckligt tycker jag.

Å andra sidan startar jag nästan aldrig dieselvärmaren och har stängt av funktionen med tillsatsvärme.

Tmap sensor på insuget? Alternativt egr som […]

Bump! Har även liknande problem! Finns det n&[…]

Funderar på att leta lite på skroten[…]

Det börjar bli hög tid att bagageutr[…]