Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Tiimpan
Ser idag till min förvåning att grundpriset är höjt inne på byggdinvolvo på Xc60. Går in och ser att paketen är ändrade också. Bygger snabbt ihop en identiskt bil av den jag beställde nyligen och ser till min förvåning att den kostar ca: 10.000kr mindre :-o trots att grundpriset gått upp! Är detta my20 som släppts? Min beställda bil är förväntad till maj men blir lite fundersam över att priset är billigare trots att säljaren sa att det bara kommer bli dyrare därför skulle man skynda sig innan my19 tog slut :bored:

Beställa utan rabatt 536.560kr
Byggdinvolvo utan rabatt 525.505kr
av UnleashFusion
kan ju hända, dels att vissa tillval blir standard i vissa paket som MY19 kostade tkr etc. så kolla igenom dina tillval/paket ifall någon/några funktioner
av stevvee
Tiimpan skrev:Ser idag till min förvåning att grundpriset är höjt inne på byggdinvolvo på Xc60. Går in och ser att paketen är ändrade också. Bygger snabbt ihop en identiskt bil av den jag beställde nyligen och ser till min förvåning att den kostar ca: 10.000kr mindre :-o trots att grundpriset gått upp! Är detta my20 som släppts? Min beställda bil är förväntad till maj men blir lite fundersam över att priset är billigare trots att säljaren sa att det bara kommer bli dyrare därför skulle man skynda sig innan my19 tog slut :bored:

Beställa utan rabatt 536.560kr
Byggdinvolvo utan rabatt 525.505kr
Priserna på byggdinvolvo är inte exakt samma priser som hos handlaren heller om jag förstått det rätt. Vissa handlare har dyrare för att sen kunna ge mer rabatt i %

Skickat från min iPhone med Tapatalk
Användarvisningsbild
av Bosse78
Har beställt en T5 Momentum SE med lite extra och den kostar 30k mer om jag bygger nu. Va ju kampanj på den dock.
av stevvee
Ser även att ex 360 kameran numera ingår i teknikpaket Pro.

av Tiimpan
stevvee skrev: lör 22 dec 2018, 21:26 Ser även att ex 360 kameran numera ingår i teknikpaket Pro.

Kan se att detta tillval ingår i teknikpro och att elmanövrerad förarstol med minne är standard på r-design. Det gör nästan 10.000kr tillsammans. Är det bara att bita i det sura äpplet att man lyckades köpa my19 dyrare än vad my20 blev :-o trots att man ska vänta minst 5 månader till innan bilen levereras.
Användarvisningsbild
av fjohan82
Tiimpan skrev: lör 22 dec 2018, 21:56
stevvee skrev: lör 22 dec 2018, 21:26 Ser även att ex 360 kameran numera ingår i teknikpaket Pro.

Kan se att detta tillval ingår i teknikpro och att elmanövrerad förarstol med minne är standard på r-design. Det gör nästan 10.000kr tillsammans. Är det bara att bita i det sura äpplet att man lyckades köpa my19 dyrare än vad my20 blev :-o trots att man ska vänta minst 5 månader till innan bilen levereras.
Tyvärr ja, någonstans dras en gräns när MY19 blir MY20 vilket innebär förändringar och prisjusteringar...
av Tiimpan
fjohan82 skrev: lör 22 dec 2018, 22:06

Tyvärr ja, någonstans dras en gräns när MY19 blir MY20 vilket innebär förändringar och prisjusteringar...
Ser fler förändringar rent utseendemässigt på R-design som att svarta backspeglar blir standard även svarta rails och lister runt fönster. Eftersom min beställda bil levereras i maj (hört att det är någon brytpunkt då) finns där risk att man får detta istället? Vill ha silvriga backspeglar så vill ha bilen som jag beställde alltså.
av UnleashFusion
Tiimpan skrev: lör 22 dec 2018, 22:11
fjohan82 skrev: lör 22 dec 2018, 22:06

Ser fler förändringar rent utseendemässigt på R-design som att svarta backspeglar blir standard även svarta rails och lister runt fönster. Eftersom min beställda bil levereras i maj (hört att det är någon brytpunkt då) finns där risk att man får detta istället? Vill ha silvriga backspeglar så vill ha bilen som jag beställde alltså.
självklart hoppas man att man får det man beställt, jag tycker silvriga backspeglar är riktigt fina i kombination av vad det nu är för färg(för att bryta mönstret), dock svarta rails och fönsterlister är ett givet ska vara svart>silver.. hade önskat att dom skulle ändra själva grillen till svarta ram istället för att ha den standard-silvriga vare sig i momentum/insc/r-design

såg precis att teknikpaket innehöll intellisafe surround + inner-& ytterbackspeglar auto. avbländande inkluderat, dock kostar paketet 3000kr mer än vad det gjorde förr(13900k) men fortfarande man sparar ju x tkr, då det kostar 7900kr separat/tillval
av Lobocut
Volvo byter modellår rätt tidigt varje år, redan maj/juni.

Priset på bilen och paketen och dess innehåll förändras hela tiden på byggdinvolvo. Se även dom rek priserna på byggminvolvo som det minsta du ska betala. Det finns volvohandlare som säljer till lägre än dom rek priserna.

Minns jag inte fel så matar den givaren en[…]

Backspeglar ändrar inställning

Jag har ett märkligt problem på min V60[…]

Såg nu att 48.63 kPa bara är 7.053185 P[…]

Instrumentpanel volvo v70n 2003 byta?

Till en 03a passar bara panelen från 03 och […]