Volvo V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Cotag
D4204T9 bör som sagt sakna balansaxlar som kan vina.
Själv hade jag nog pillat av multiremmen och provstartat motorn några sekunder för att konstatera/utesluta fel på aggregaten som är drivna av denna.
Rådet är med reservation att bilen -eventuellt- kan sätta felkoder som i så fall måste raderas efter återställd multirem.
Användarvisningsbild
av Derank
Viner gör väl de flesta dieslar mer el mindre emellanåt, min D4a 5cyl viner då och då den med, inget ovanligt vågar jag påstå.
Användarvisningsbild
av Derank
och jag har kört både VEA och 5Cyl dieslar i både Volvo och andra märken som viner tiltt som tätt
Användarvisningsbild
av Cotag
En film utifrån med huven öppen och filmat lite från höger till vänster hade gett lite mer input.
Det är ju inte instrumentpanelen som låter, tänker jag. :-D
av Tompamannen
Men ljudet känns inte hemmahörande i en "premiumbil" dock, känner jag rent spontant. Som jag skrev tidigare, har en 2017 Vag-diesel, 184hk, den bara morrar lite när man gasar, man hör inget vinande öht. Detta ljudet känns inte som något man vill lyssna på när man kör.

Men visst, jag kan se om jag får lite assistans av nån så ska jag filma under huven också.
Användarvisningsbild
av x74
Har lyssnat, men nä det låter inte som ett balansaxel vinande, nu har ju du inte axlar så de kan ju inte vina :-D , du har det tydligt i princip hela registret, och ska såklart inte vara där. Den bilen behöver undersökas var missljudet kommer ifrån.
Användarvisningsbild
av Cotag
Eftersom du nyligen startade en annan tråd om falsklarm och låg batterispänning (12V?) så gissar jag på kass generator eller slirande multrem.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 8

Aha! Missuppfattade då.

Ska stå antingen 1031 eller 1041. Det senare[…]

Det tyder på att dina glidkolvsok spontan[…]

D6 vägrar starta

Hej ni som hade detta problem har ni hittat en l&o[…]