Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

De har lika odugliga mekare på andra sidan vattnet med hehe den här är bra, bästa :-D

Obs texten är tagen ur ett forum med en anv med misstänkt vinande balansaxel.

"Went to Volvo to let someone listen to it. The guy was a bit older and looked experienced enough... he said it's nothing. Maybe I should install a louder exhaust... ;-)"

Kanske blir den lösningen Volvo ger oss så vi inte hör motorn nå mer hehe :-D :-D :-D

Noterade även en annan med problem från uk, dennes bil hade gått 8000mile gjorde översättning till mil vilket blev ca 1270mil, precis vad jag sagt tidigare missljuden börjar anas vid 1200mil, det är kopior , bilen var en xc60 d4 -17
Senast redigerad av 6 x74, redigerad totalt 0 gång.
Jag kan ta en till när jag ändå är uppe i varv :-D
Ringde bilia reservdelar i grann stan för omväxlings skull och få prata med annat folk hehe, och en tjej svarar och jag i samma veva ok aa mm är det reservdelar jag kommit till, ja svarar hon ok då vill jag fråga på artikel nr på en balans axel till Volvo v60, och anger mitt registrering nr, hör hon är lite frågandes och vet inte riktigt vart hon ska leta, vänta ett tag säger hon..............kommer tillbaka öhh ja balans axel vad är det för nått, jag fråga nyss en erfaren mekare han visste inte heller :-o :-o :-o jag blir helt stum för ett ögonblick skämtar du svarar jag med lite hård ton jag har väl för fan inte ringt Biltema eller jula, jag har ringt er, ni som har byggt bilen volvo :-/ ja men vi kanske har en annan benämning för balansaxeln istället, ja det får du tala om för mig då.
Men jag får via telefon leda henne rätt vart axeln är monterad på motorn på deras sprängskiss, och då frågar jag henne vad står det att den då heter i eran benämning? ja det står faktiskt balans axel,
Alltså det är så komplett dåligt så det finns inte.
Och art numret som hon fick fram var alltså den gamla som jag redan har som viner,den har man alltså på hyllan till försäljning av 4900kr Volvo är rena bluff firman. :mad:

Jag vill passa på att varna er som funderar på att köpa en begagnad Volvo med en vea spis, du vet helt enkelt inte vad du får, har du otur kan det bli ofrivilliga reparationer på 15000kr om allt vad garantier har gått ut. Om Volvo inte kör goodwill.
Senast redigerad av 1 x74, redigerad totalt 0 gånger.
Rillee skrev: lör 22 dec 2018, 10:12 Men inte har Bilia byggt din bil ;-)
Nä såklart inte :-/ Men de ska vara utbildade till att veta vad en motor består av, för att de ska kunna sälja mig rätt del, det kravet kan man väl få begära? För närmare än så kommer man inte, jag kan ju inte direkt ringa till monterings banan å fråga :x

Sen vill jag tillägga efter alla turer med bilia, kompetens osv, så blev det lite för mycket för mig, det brast för mig jag kröp ihop skaka o grät en skvätt, sen kändes det bra tills nästa gång jag har kontakt med Volvo eller kall startar bilen. :angelo:
Hade Bilia byggt bilarna hade de hållit ihop på sin höjd två-tre dagar... :x
Vet inte om frågan har ställts tidigare, eller om jag missat det: Någon som har ljud på oljudet att dela med sig av? Jag har lyssnat som en tok på min men kan fortfarande inte få fram något missljud.
fjohan82 skrev: lör 22 dec 2018, 18:20
Vet inte om frågan har ställts tidigare, eller om jag missat det: Någon som har ljud på oljudet att dela med sig av? Jag har lyssnat som en tok på min men kan fortfarande inte få fram något missljud.
Jag har postat ljudklipp före/efter byte av modul på min bil tidigare i tråden.
Länk till inlägget: viewtopic.php?p=1267404#p1267404
Cotag skrev: lör 22 dec 2018, 18:36
fjohan82 skrev: lör 22 dec 2018, 18:20
Jag har postat ljudklipp före/efter byte av modul på min bil tidigare i tråden.
Länk till inlägget: viewtopic.php?p=1267404#p1267404
Aha, nej det ljudet har jag aldrig lyckats höra, men ska göra ett försök under morgondagen.
Med huven öppen, ståendes med öppen förardörr och ett ben in till gasen bör kan kunna göra ett försök att höra det. Bara på tomgång antar jag att det inte hörs alls.
Har du möjlighet att spela in motorljudet från din bil? och posta här? skulle vara mycket intressant, då du säger att din är befriad från missljud trots att den passerat milen för missljud, jag ställer mig frågan vad är det som skiljer sig åt mellan motorerna då? För som jag sagt tidigare en undermålig konstruktion, och alla är monterade med den skulle ju alla drabbas med missljud, och har inte din det undrar man ju varför volvo inte monterar dessa axlar i bilarna om de har en annan konstruktion som håller. :-/
Perra83 skrev:Tråkigt... då finns det säkert ingen ny åt mig heller. Har inbokad tid för byte den 4/1 -19 :-(
Förmodligen inte, det är en gåta för mig att inte volvo plockar bort axlar som inte håller från hyllan, det är ju bara att förlänga problemet och lura folk att bli av med lagret av axlar, helt obegriplikt.
Och mekarna om de läser noga i deras service system att ny axel är påväg borde man inte sätta i en gammal som är av samma konstruktion som redan sitter i bilen.
Det här är nog det mest obegripliga jag vart med om.
  • 1
  • 18
  • 19
  • 20
  • 21
  • 22
  • 132
klimatanläggnig traig?

hej. jag hade batteriet urkopplat under en tid d&[…]

Urtrampningslagret? Det låter bara lite[…]

Avgassystem till volvo 940

Behåll 3"DP och katten, skarva sedan […]