Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av OssianF
apersson850 skrev:Tejpar man fungerar ju inte larmet fullt ut de gånger du inte använder kupévärmaren.
Precis min åsikt!
Hellre hitta en placering så man slipper försämra larmfunktionen. Se min tidigare inlaga.
Användarvisningsbild
av pools
MartinS skrev: tor 06 dec 2018, 05:50 Du kan tejpa över sensorn också om du vill.
Har samma problem med att larmet går igång när kupevärmaren startar. Grannarna blir lätt irriterade. :-(
Var sitter sensorn i en S 80 -07, så man kan tejpa över den? Nu står bilen olåst och olarmad, vilket inte är
så bra, nu när tjuvligorna är igång! Kupevärmaren behöver jag nu när vintern har kommit. Har haft -20 flera
nätter nu.
Jag tror inte att rörelsesensorn inne i bilen gör så mycket nytta om bilen är larmad.

Mvh. P-O
av dannesk
Kolla i manualen och aktivera reducerad larmnivå så får man frågan om att stänga av sensorerna i taket varje gång man stänger av bilen och ska använda kupévärmaren.
av Tompan60
enligt boken:

Om man reducerar larmet blir inte bilens innerdörrhantag i låst läge.

Så då är det bara knacka rutan. Sträcka in handen och öppna dörren inifrån. Så lite sämre skydd blir det.

Tomas
Användarvisningsbild
av VolvoB20
Jimpen89 skrev: tor 06 dec 2018, 06:10 Går som sagt att stänga av.
Gå in i menyn ovh välj reducerat larm. Aktivera fråga varje gång eller liknande så kommer ett meddelande upp i stereodisplayen om att aktivera detta läge varje gång du stänger av bilen.
Jag använder detta och efter någon avstängning blir detta en rutin som sitter i ryggmärgen.
Huvva... det där varken pallar jag göra eller kommer ihåg att göra varje gång jag kliver ur bilen
Användarvisningsbild
av VolvoB20
OssianF skrev: ons 05 dec 2018, 22:28 Har en S80 och hade samma problem. Skaffade en fysiskt liten värmare och ställer den på mittarmstödet riktad mot framrutan lite snett uppåt så att den inte blåser direkt mot instrumentpanelen. Funkar och får inte tjuvlarmet att lösa ut.
Kör samma grej, och dessutom börjar ju isen smälta efter bara någon minut på rutan efter man slagit på kupevärmaren så det går knappt åt någon ström heller.
av dannesk
VolvoB20 skrev:
Jimpen89 skrev: tor 06 dec 2018, 06:10 Går som sagt att stänga av.
Gå in i menyn ovh välj reducerat larm. Aktivera fråga varje gång eller liknande så kommer ett meddelande upp i stereodisplayen om att aktivera detta läge varje gång du stänger av bilen.
Jag använder detta och efter någon avstängning blir detta en rutin som sitter i ryggmärgen.
Huvva... det där varken pallar jag göra eller kommer ihåg att göra varje gång jag kliver ur bilen
Har man en gång ställt in valet i menyn så trycker man endast på OK i diplayen den gången man kliver ur bilen och vill använda kupevärmaren, inte mer ansträngande än att trycka på startknappen på bilen. Alternativet är att låta bilen vara olåst eller låsa med nyckeln.
Användarvisningsbild
av MartinS
pools skrev: tis 18 dec 2018, 21:41
MartinS skrev: tor 06 dec 2018, 05:50 Du kan tejpa över sensorn också om du vill.
Har samma problem med att larmet går igång när kupevärmaren startar. Grannarna blir lätt irriterade. :-(
Var sitter sensorn i en S 80 -07, så man kan tejpa över den?

Mvh. P-O
Uppe i taket ungefär mitt i bilen bör det finnas en liten låda. Tejpa över "hålen" på den så skall det funka.

Elbilsbolaget Tesla avslutar produktionen av mode[…]

Jag har hört om en del problem med dom fö[…]

Återkommande värmeproblem

Blockerat kupévärmar element före[…]

Turbomätare 940

Slangen går väl från insuget. Bar[…]