Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av thewhitecar
HEJ KONSTATERAR DÅLIG SPÄNNING -OCH BRÄNSLEVÄRMAREN STARTAR EJ
BILEN STÅR ETT PAR DAGAR MELLAN GÅNGERNA OCH RELATIVT KORTA KÖRNINGAR
BAR I OCH FÖR SIG MEN IRRITERANDE
EXTRA BATTERILADDARE ?
SITTER DET DUBBLA BATTERIER ?
V70 D4 -15 AUT
av UnleashFusion
har du möjlighet till laddning(elstolpe) där du bor eller vid jobb?
skaffa ett batteriladdare är ett måste i ditt fall.
av dannesk
Jag kör korta körningar med min bil och använder dieselvärmare, laddning typ en gång i veckan är ett måste.
av ABengtsson
Flikar in en fråga! Vad anses som kortare körning? Jag har en mil till jobbet och har värmaren på autoläget, ibland drar jag igång den 10 minuter innan jag åker hem. Räcker en mil eller är det för kort och borde ladda ibland?
av dannesk
1mil är kortkörning, man bör köra bilen lika länge som vämaren gått så jag laddar absolut minst en gång veckan och ofta mer för laddning av batteriet är aldrig en nackdel.
Användarvisningsbild
av apersson850
En mil går på kortare tid än en timme, om vi inte pratar stadstrafik med köer. Och gör vi det går motorn på lågt varv, så då laddar den dåligt ändå.
Användarvisningsbild
av MartinS
10min värmare och en mil borde väl ta ut varandra om man inte bor och jobbar på en motorvägspåfart...
av ABengtsson
Perra83 skrev:Tänk oxå på att partikelfiltret måste få en rimlig chans att regenerera emellanåt.
Bilen går desto mer på helgerna så det borde funka. Någon längre tur ca 1 gång i månaden på ca 20 mil

10 mil tog det innan nivån uppdaterades i in[…]

Det beror lite på vad för batteri d&aum[…]

Farthållare v40 -13

Hej, Jag har exakt samma problem med min farth&a[…]

Elbilsbolaget Tesla avslutar produktionen av mode[…]