Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Petergunn
Har problem med min pump till parkeringsvärmaren. Har rensat den med gem som jag fått tips om här. Men den vill ej pumpa ordentligt. Har provat med en lös slang från pumpen men kom ingen bensin ur änden på slangen.
Var kan man köpa ny pump eller finns det bra begade på skroten eller är det Volvo handlaren som gäller.

XC90 T6 2003
av Petergunn
Fel anslutning från tanken tyvärr på den pumpen du länkar till. Är en plastanslutning man klickar fast på sidan från tanken. Men kanske går att modifiera. Pumpen jag har nu klickar och pumpar men verkar inte orka pumpa nog mycket.
av Andreas12
Ok. Dom jag sysslat med var plastslang som man satte gummislang från pump o över plastslangen med slangklämmor.
Går inte att rensa den på skit? Finns rengörningsmedel för spridare mm .kanske får den att gå lättare.
Klickar den fungerar ju pumpen.
av Andreas12
Frågan är om den rör sig tillräckligt.
När du körde med gem, kände du att det rörde sig i membramet?
Man måste motionera med gemet .
Vet ej om det är för det blir kristaller när dom ej används eller vad .
Sen blir det ju hävert från tanken så pumpen behöver inte jobba jättemycket.
(Första gången jag satte en värmare fick jag inte in slangen tillräckligt, sluta med kunden ringde för en hel tank bensin läckt ut i garaget..)

Womens From Your Town - No Selfie - Anonymous Adul[…]

Kolla på- Kul på Hjul -på YT,dom[…]

Varför inte bara köpa en läsare?

Bensinpriser v2

Iran har tydligen attackerat och satt eld på[…]