I denna avdelning finns allt som har med motorarbeten och trimning att göra, vare sig de är enkla eller avancerade. Glöm INTE att skriva vad det gäller för bil, årsmodell samt motorbeteckning!

Moderator: Moderatorer

av Addekarlsson
Man chippar oftast för att få mer pulver under huven. Följden av detta är att man vanligen bör tanka 98-oktan, för att kompensera effektökningen.
Har man ingen turbo, så är det inte nån större mening att chippa, för på en sugmotor ger det så lite.

Kika runt lite i olika trådar, sök på ordet chippa, chippning och liknande, så får du mycket kött på benen.

Mvh/ Adde
av Gant
Tack :oops:
Användarvisningsbild
av Shadows
Gant skrev:Tack :oops:
Det är ikke nogot at bliva :oops: over :wink:
av Addekarlsson
Instämmer helt med Shadows. Frågar man inget, får man inget veta heller. :wink:
Därför forum är bra, för där kan man få svar på saker som inte redan är besvarade. :D

Mvh/ Adde
Användarvisningsbild
av Nexus
Man kan även få svar på frågor som redan är besvarade :wink: :wink:
av Frodda
Addekarlsson skrev:Man chippar oftast för att få mer pulver under huven. Följden av detta är att man vanligen bör tanka 98-oktan, för att kompensera effektökningen.
Har man ingen turbo, så är det inte nån större mening att chippa, för på en sugmotor ger det så lite.

Kika runt lite i olika trådar, sök på ordet chippa, chippning och liknande, så får du mycket kött på benen.

Mvh/ Adde
Får man lov protestera lite?
140 hästars V70 är absolut värd att trimma..blir som en ny bil..=)trots att jag inte har turbo på den..
Användarvisningsbild
av skovde
Frodda skrev:Får man lov protestera lite?
140 hästars V70 är absolut värd att trimma..blir som en ny bil..=)trots att jag inte har turbo på den..

Vilken firma anlitade du? vad kostade det?

Mvh Robert
Användarvisningsbild
av Funk
Jag skall kanske tillägga att det bara är 20 ventilersmotorn på 140hkr som det är ide' att chippa...

/Thomas
av stråle
Håller med har själv V70 -00 140 hk. anlitade its fun .se Kostade 3000 kr kombinationen chip+öppet filter+2,5 tums avgas har på min bil gett ca 190 pigga körglada hästar..
Imma i strålkastarna

Xc60 2022 med imma på insidan av strål[…]

Styrleder till V70 T5 år 2000.

Kolla i tex. aeromotors.se och se om du hi[…]

Kom ihåg att bläsa utt EGR-köleren[…]

Tack, har kikat på den men ser verkligen ut […]