Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av markiica
Hur lossar man dörrsidan på en v70 II?

Tack!
av pergrein
Du har ju redan en tråd om detta. Bitez har ju svarat på din fråga där...
Monteringsanvisning:Ta av dörrsida

Mvh
Per
av stenborg2002
Nån som vet hur man lossar den stora plåten som sitter innanför dörrsidan (förardörren) v70 -09. Jag har lossat själva dörrklädseln, men går bet på den stora plåten som sitter med ett antal skruvar i ytterkant. Det är vajern till yttre dörrhandtaget som förmodligen måste spännas. Dörren öppnas bara om man drar ut handtaget hårt sista millimetrarna.

Mvh Erik
av stenborg2002
StefanN
Jag har gjort ett nytt försök att komma in i dörren, men hur jag än försöker så får jag inte loss dörrhandtaget. Jag har lossat torxskruven ovanför låskistan. Lossat plasthöljet kring nyckelhålet men sen är det stopp. Det går inte att "lirka loss" handtaget. Någonting tar emot och jag vågar inte bruka för mycket våld. Vad kan jag ha missat?
/Erik
av dannesk
Man öppnar handtaget lite så får man ut låsdelen och sedan trycker man handtaget rakt bakåt så släpper det invändigt i dörren där jag markerat på bilden nedan, sedan böjer man allt utåt.
handtag.jpg
handtag.jpg (12.43 KiB) Visad 9600 gånger

Elbilsbolaget Tesla avslutar produktionen av mode[…]

Jag har hört om en del problem med dom fö[…]

Återkommande värmeproblem

Blockerat kupévärmar element före[…]

Turbomätare 940

Slangen går väl från insuget. Bar[…]