Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av V70BiFuel03
Det blev snyggt Matz !

En fråga, när du lackade backsensorerna....är det någon del av dem som inte ska lackas? anledningen till att jag frågar är att det ser ut som (på bilden) att hela backsensorn/sensorerna är lackad/lackade.
av matzen10
V70BiFuel03 skrev:Det blev snyggt Matz !

En fråga, när du lackade backsensorerna....är det någon del av dem som inte ska lackas? anledningen till att jag frågar är att det ser ut som (på bilden) att hela backsensorn/sensorerna är lackad/lackade.
Hela kittet är lackat; framifrån och från sidan! Och det funkar ju bra så de kan nog lackas. Det finns ingen notis om att INTE lacka dom iaf!
Det finns någon form av "distanser" med i paketet (som sitter på) och de kan man plocka bort först för de fyller ingen funktion på våra kärror.
Jag laddar upp suddiga bilder så du ser vad jag menar...

Hör av dig annars om det verkar oklart!

M V H
---> Matz
Användarvisningsbild
av V70BiFuel03
Ok, tackar Matz !

Ska till min Mek imorgon & undrar om jag behöver lacka dem iom att min bil är svart...vad tror du?
Användarvisningsbild
av greeeken
matzen10 skrev:
V70BiFuel03 skrev:Det blev snyggt Matz !

Hela kittet är lackat; framifrån och från sidan! Och det funkar ju bra så de kan nog lackas. Det finns ingen notis om att INTE lacka dom iaf!
Det finns någon form av "distanser" med i paketet (som sitter på) och de kan man plocka bort först för de fyller ingen funktion på våra kärror.
Jag laddar upp suddiga bilder så du ser vad jag menar...

Hör av dig annars om det verkar oklart!

M V H
---> Matz
FAnns det markert var du skulle borra eller borrade du enligt anvisning i manualen?
av matzen10
Så här ser pluppen ut lackad och klar. Men jag var fundersam till att den hade den där distansen på som en krage..verkade inte passa in..
Bild

Så till slut tänkte jag att den borde vara löstagbar. Och det var den! Lite milt våld så gick det att plocka av den. Inte för att det gör något att ha den på när man lackar men..Den ska av hur som helst!
Bild

M V H
--_> Matz
av matzen10
greeeken skrev: Fanns det markerat var du skulle borra eller borrade du enligt anvisning i manualen?
Det finns 4 markeringar på insidan av skärmen som man ser när man klätt av den och gjort rent plasten på insidan! De markeringarna kan du inte missa! De är utmärkta enkom för det här ändamålet och sitter med precist avstånd.

För själva borrningen så använde man den medföljande borren. Manualen ger tips på hur man får det snyggt!

Själva eldosan (A,B,C,D märkningen) satte jag på RTI-enheten där bak med den medföljande dubbelhäftande tejpen. På så sätt blir den lätt åtkomlig om den skulle strula eller behöva underhåll.
Drog sedan kabeln med "signalhornet" fram till säkringsdosan där jag monterade den lille rackaren med dubbelhäftande tejp. Oxå här lätt åtkomligt om man vill stänga av signalen eller om det behövs underhåll. Ljudsignalen blir alldeles lagom högt med placeringen där oxå!!
(kabeln med "signalhornet" drogs fram i baksätet på förarsidan, sedan trycks den under instegslisten hela vägen fram till säkringsdosan).

Jag behöver fotografera mer känner jag...Sorry att jag inte gjorde det mera..Men jag ska komplettera allteftersom. Tillsvidare är det bara att följa guiden som tidigare länkats till i tråden.
av matzen10
Tyvärr så verkar jag förresten ha kommit åt någon kabel till RTI:n för nu känner den inte igen skivan...Och det är mysigt trångt därbak så jag får väl montera loss halva eländet igen och föröka hitta vad det kan vara..För inte ska den lägga av för att man haft strömmen bruten?

--> Matz
av matzen10
V70BiFuel03 skrev:Ok, tackar Matz !

Ska till min Mek imorgon & undrar om jag behöver lacka dem iom att min bil är svart...vad tror du?
Japp, jag skulle satsa på lack! Det blir ju motståndskraftigare mot skit därbak och ser kanske t.o.m. bättre ut än olackat!

Men du kan ju göra det efteråt oxå; bara lite mer maskeringsjobb.

M V H
--> Matz
Användarvisningsbild
av V70BiFuel03
matzen10 skrev:
V70BiFuel03 skrev:Ok, tackar Matz !

Japp, jag skulle satsa på lack! Det blir ju motståndskraftigare mot skit därbak och ser kanske t.o.m. bättre ut än olackat!

Men du kan ju göra det efteråt oxå; bara lite mer maskeringsjobb.

M V H
--> Matz

Aha, då förstår jag. Tack ska du ha Matz för updaten & bilderna!
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 23
Trasig Renault Scenic

Ventil tätningarna kom idag....😁😁. Kan bö[…]

Jag har alltid gjort det själv. Har haft till[…]

Låsa motor och kammar

Vet inte hur vektyget för D5 ser ut eller om […]