Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Derank
Audi klarar då det utan problem, levererar fortfarande 3,0l sexan i A6, och den drar då inget märkvädigt och skatten låg runt 7k,
av vjohnj
Är förvånad av att det inte blev inlösen på bilen.
Skulle ifrågasätta ang a-stolpen. Men vet ej, har ej sett, kollat så....
Men om det löser sig för dig så. Kanon.
av Knatch
Lövet skrev: tor 06 dec 2018, 17:53
Knatch skrev:
matteho85 skrev: tor 06 dec 2018, 06:37 Försäljaren tar den som inbyte direkt och lagar den.
Nu ska man bara hitta bil. Efter provkörning av v90 var vi inte imponerade.
Vilken motor och version provade du?
Jag provade v90 T6 och D4 tror jag det var, förra året och jag var inte heller imponerad, rent utsagt besviken på T6 då den lät som en gräsklippare. Som volvoentusiast så förväntar jag mig ett jävla drag när jag sätter mig i en T6, för det var jag van vid när jag ägde en s60 T5 och 850 T5. Motorljudet var gött då också, till skillnad från häcksaxen som sitter i v90 T6.
Nu pratar jag inte om effekten på papper utan om själva känslan när man sätter sig i en "värstingmodell", då ska de fanimej både kännas och höras. Tycker dom borde skickat i 3.2 liters T6 från v70 II och pimpat upp med dubbelturbo, awd istället. Bara för att få en "special version".
Nu spårade mitt inlägg iväg som vanligt
Tyvärr är 3.2 motorn i princip omöjlig att använda längre. Dels av miljöskäl dels går förbrukningen inte att pressa ner tillräckligt mycket i körcykeln. Den skulle få 10.000kr om året i skatt i Sverige och flera hundra tusen i registreringsskatt i exempelvis Norge. Tyvärr en utopi att sälja sådana motorer längre.
Jo det är iofs sant, även om jag stör mig på det miljötramset när det finns andra länder som släpper ut sjuka mängder utan att nåt görs, och så ska vi i sverige bli ruinerade. Sen är det inte så att luften blir renare bara för att man betalar pengar. Dessutom så skiter den som har deg fullständigt i om det kostar 3k eller 8k att äga en sån bil. Men visst hade det varit kul att se en v90 med en riktig t6 dubbel turbo och awd? :)
av Libbe
-Skadorna ser ju inte "såå allvarliga" ut!!

Men jag tror att det blir lösen på den!

Det är väl kryssmätningen som avgör om det blir lösen eller ej?
Den kan ju vara hur skev som helst i chassiet.........som inte syns så väl

Elbilsbolaget Tesla avslutar produktionen av mode[…]

Jag har hört om en del problem med dom fö[…]

Återkommande värmeproblem

Blockerat kupévärmar element före[…]

Turbomätare 940

Slangen går väl från insuget. Bar[…]