Volvo 240 & 260, 340 & 360 samt 440, 460 & 480 relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Psykfall
Jo jag snackade med kille på Rejmes bil i Hallsberg, han är av äldre modell och enligt annan herre på Rejmes expert på äldre volvobilar. Han sa att jag förmodligen förstört pumpdrevet och sa att jag skulle byta detta. det skulle kosta ca 5000 om jag kom dit med lådan. Dock skulle jag få tillbaka lådan samma dag. 5000 är ganska mycket stålar på en bil från 1993.

Där av har jag två frågor.

1, Är det svårt att byta pumpdrev, hur gör man?
2, Vad är bäst att laga automatlådan som precis passerat 12000 mil eller köpa en begagnad fungerande med okänt antal mil för 1000 KR?
av anp
Köp begagnad, såvida du inte avser behålla bilen 15 år till...
anp skrev:Köp begagnad, såvida du inte avser behålla bilen 15 år till...
Ny låda installerad, verkar vara OK knackade och levde jävul innan den sög in oljan. Men efter spolning och smek går den OK. Har bara kört 2 mil så växlarna blir bättre och bättre.

Är det någon som vet hur länge man skall köra innan man byter ut den helt nya oljan jag hällt i lådan?

Lådan jag monterat har legat i garage i ca 1 år. Men var fin vad jag såg. Jag hade tänkt köra ca 200 mil och sen byta oljan, är jag ute och cyklar?
av Psykfall
FELMONTERING AV LÅDA..... VIKTIGT ATT SOM OVAN BESKRIVET AV ??? TAG ALDRIG LOSS CONVERTERN, Även kallat medbringaren vid ur och i montering av automatlådor. Lås fast den med najtråd eller liknade snabbast möjligt.

Tack för all hjälp.
Användarvisningsbild
av Fluffen
Bra att du fick ordning på lådan till sist. (D)
C20 D2 Bult till remskiva gått av

Nog inga problem men du behöver värma[…]

Motorn tappar kraft och dör.

Har en nissan micra k11 1998 som tappar kraft och […]

Hittade du felet med lampan i lastutrymmet? Jag ha[…]

Tryckslang v70 D5

Hej, undrar om någon vet vad nedre delen av […]