Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej,

Jag skulle behöva hjälp med måtten ovanför classicemblemet för att jag ska beställa dekal och måste veta vilken storlek jag ska ta.

Jag antar att man ska ha lite marginaler runt det hela också, för det ska ju inte vara så stort som möjligt utan så bra som möjligt.

Det ska vara kvadratisk i måttet. Så...

Kan man sätta ett märke som är lika brett som classic-emblemet, då blir det också lika högt. Finns det då marginal runt om dekalutrymmet?

Och ifall det går bra, hur brett är classic-emblemet?

Eller ska det rentav vara större???

Någon som satt märke på sin, företagslogga eller dylikt? Eller någon som bara har ett öga för estetik :)

Tackar och bockar,

Jon
Användarvisningsbild
av Mr H
Vad är det för dekal du ska ha där då?
Är det bara en text, www-adress tex, så föreslår jag att du istället skaffar en nummerplåtshållare med egen text där bilhandlarna brukar ha företagsinformationen.

Kolla hos Dekaltrim, klicka på "Skylthållare" i menyn så förstår du vad jag menar.
Användarvisningsbild
av Jon
Det är en symbol som är grafisk. Jag ska beställa från http://www.dekalwebben.se/ och allt är spikat just utom måtten.

Den har en övervikt nertill men är kvadratisk i utrymmet som behövs. Så kan man t.ex ha 10x10cm och då ha kanske 3 cm marginal runtom. Eller ska det vara större eller mindre.

Jag vill inte riktigt rusa fram till första bästa bil på stan och mäta, för det kommer säkerligen se märkligt ut :)

Någon som vet mer ,

Tack,

jon
Användarvisningsbild
av forbo
Har mätt lite nu.

Classic emblemet är ca: 150mm*17mm

Med reservation för att det kan skilja någon millimeter på alla mått.

Hoppas det hjälper dig något :)

Bild

//Fredrik
av Jesper
Hej!

Inte för att jag är tvärsäker... Men jag tror loggan monteras för hand hos återförsäljaren! Du kan ju be dem skippa det också...

Mvh
Användarvisningsbild
av Mr H
Jesper skrev:Hej!

Inte för att jag är tvärsäker... Men jag tror loggan monteras för hand hos återförsäljaren! Du kan ju be dem skippa det också...

Mvh
Det tvivlar jag starkt på att den gör. Så länge bilarna fortfarande byggdes i Torslanda sattes emblemen i fabriken, och jag antar att det även gäller dom Belgien-byggda bilarna.
Användarvisningsbild
av Jon
Det där är guld värt :)

Tackar och bockar,

Emblemet kommer från fabrik och kan inte väljas bort, jag har försökt. Men min tanke är att sätta dekalen ovan classicemblemet, tror den mindre storleken gör det lite snyggare faktiskt, annars blir den så blaffig.

Jag ska använda bilden och klistra in den och se ungefär hur den ter sig :)

Så nu kan jag nog få fram vilka mått jag ska ha :)

Jag skulle gissa på att ha en fyrkant på drygt 120mmx120mm, då blir det lite luft runt om. Kanske 110x110, men själva dominansen i symbolen ligger nertill men den flyr ut lite uppåt. Ska dubbelkolla lite mer,

Tack för detta i alla fall, helt kalas!!!

/Jon
av mojja
Klart att du kan välja en emblemlös baklucka.. Annar så fixar dom det på nybilsleveransen..

Beställt båda mina ny volvisar utan emblem och även den tredje nu kommer att vara emblemlös så det går..

M.v.h mojja
Användarvisningsbild
av Jon
Nu har jag beställt dekalen i höjden 120mm så blir den aningen bredare. Runt 130mm och det ser bara bra ut tillsammans med emblemet.

mojja, din säljare verkar vara mer inställsam än min :) Kanske för att du köpt 3 stycken :)

Tackar för all hjälp och jättetack till dig Mr malung (forbo)

/Jon
Välkommen ut i trafiken

Har beställt på www.trodo.se. Det var […]

Tack för svar. Man kan ju sätta ett 120 […]

Söndagstvätten IMG_9658.jpeg IM[…]

Stämmer bra det! Beställde allt sjä[…]