Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av EiMuX
Hej har ett problem som jag hoppas någon kan svara på har en xc70 2009 D5 som ej statar tankade bilen full och körde hem ca 2 mil.
Sedan åkte jag ca 2 mil igen och då tyckte jag att den var lite lite seg att hoppa igång men gick bra.
Efter två timmar sedan så gick den ej igång när jag skulle åka hem stod och försökte och efter typ 30 min så fick jag den till att gå men ej på alla cylindrar men kom hem. sedan har den bara stått.
Bytt dieselfilter
Bytt dieselpump
Pumpen i tanken går
Diesel kommer fram till spridarna
Även tagit bort patikelfilter så det skulle vara fritt om det varit fullt.
Och felsökt bilen men inga felkoder.
Alla säkringar hela.
Och det hostar till lite om man använder startgas och den går runt fint.
Någon som har något bra förslag eller svar på vad det kan vara mvh från en bekymmersam volvo ägarare:(
av MickeM
Kolla kvittot om du tankade rätt bränsle....
Användarvisningsbild
av SebastianJ
Låter som att det kan ha råkat blivit bensin i tanken?
Hoppas det ordnar sig eller att min magkänsla har fel! :crying:
Användarvisningsbild
av VolvoB20
SebastianJ skrev: tor 06 dec 2018, 11:06 Låter som att det kan ha råkat blivit bensin i tanken?
Hoppas det ordnar sig eller att min magkänsla har fel! :crying:
Ehhhhh

Bytt dieselfilter
Bytt dieselpump
Pumpen i tanken går
Diesel kommer fram till spridarna

Ingen kan ju missa att det är bensin om man skruvar loss alla dessa delar. Det osar ju lång väg...
av mattsson81
Har du kunnat konstatera något fel på dom utbytta delarna ? att den hostar till på startgas kan betyda många saker... dock ska man undvika startgastest på diesel maskiner.

kamrem ?
av halvgute57
Kolla skavda kablar under friskluftsröret från luftburk och kabelmattan vid batterihyllan,kan ge jevligt konstiga fel..

@Järnoxen , Vill man så är det v&[…]

Uppvärmda vindrutespolare.

Det är spolarslangen som är uppvärm[…]

Felparkering...

@sewen , Äh, be de skicka bilden till dig f[…]

10 mil tog det innan nivån uppdaterades i in[…]