Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av V70D2
Hej jag har googlat och läst gamla trådar men hittar inget om någon löst detta.
Läst att bilens stödskydd måste avkodas vilket jag inte tror min lokala åf vill göra.

Jag vill köpa en begagnad 7" skärm och montera själv men finns det någon lösning på detta?
Vill inte åt navi eller någon utan bara ha en större skärm.
Det går i alla fall att göra om man köper nytt hos Volvo.
Uppgradering.
Jag har dock High Performance Multimedia i min bil, så den hade 7" skärm från början. Därför vet jag inte vad man ska göra, men jag har också läst att det måste till något slags nollställning av begagnade skärmar. Varför skulle inte din lokala handlare kunna göra detta? Om de vet hur man ska göra, du har exempelvis ett kvitto att visa upp, så det är troligt att du inte snott skärmen på närmsta parkering, så borde de väl kunna sälja det programmeringsjobbet lika väl som vilken annan tjänst som helst.
av V70D2
Om någon annan sitter på info skulle jag uppskatta svar.

Har hittat flera skärmar på skroten samt ebay.
Får ringa min lokala ÅF imorgon och fråga.
Man kan köpa ny som begagnad, begagnad så tar man bort stöldskydd och sätter in det igen, klart.. Jag gjorde detta och fler har gjort detta hos ÅF......

Har en över som jag tror är till MY14 eller nyare, kan fota bakstycket om du vill så kan du jämföra med de från din årsmodell på bildelsbasen så kablage med mera passar? PM:a i så fall, du får ett bra mycket lägre pris än de tar i alla fall då jag köpte fel först.

Edit:

Här är den
IMG_7098.jpg
IMG_7098.jpg (286.51 KiB) Visad 601 gånger
Bilagor
IMG_7099.jpg
IMG_7099.jpg (348.56 KiB) Visad 601 gånger

Har testat att byta stol, fungerar inte heller

Tack till er som åtminstone varit i nä[…]

Uppvärmda vindrutespolare.

Det känns ganska rimligt att använda vin[…]

Bakre länkarmsbussning