Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av PNTJonte
Hej
Har en v60 bensin 2018. Antar att underhållsladdning kopplas enligt bild? Mvh /J
Bilagor
BBEBF831-EA18-447C-9CBF-B6D8DA2719BB.jpeg
BBEBF831-EA18-447C-9CBF-B6D8DA2719BB.jpeg (216.16 KiB) Visad 1083 gånger
av Rådlös
Men den har väl en kabel (2, plus och minus) med "stickpropp"?
Eller är din DEFA-laddare så gammal att den räknas som en "osmart" laddare? Kolla med DEFA's tillbehör annars på deras hemsida.
av Rådlös
"Pressa" DEFA på mer info. Det måste ju finnas möjligheter i dessa tider. Bilindustrin har byggt bilarna så kompakta och placerat batterierna längst in, under allt annat och samtidigt konstruerat tekniken så att det är "jätteviktigt" att koppla rätt. (Plus till pluspol och jord till chassie) Då borde ju yttre extra tillbehör vara avpassade till kraven i dagens bilar. Och i ditt fall finns i alla fall den kabelsatsen för att ansluta permanent i bilen. Någonstans måste lösningen finnas på/till din laddare också?

En fråga i sammanhanget, har du elmotorvärmare också? Vilket fabrikat är det i så fall?
av PNTJonte
Jo fasen det fanns ett uttag under en lucka upptill 👍 Nej tyvärr har jag inte elektrisk motorvärmare utan endast bränsle värmare. Beställde dubbla men när bilen kom sa Volvo att denna motor inte kan kombinera bägge värmare! Jag har pressat Volvo på varför meningen vet?! Volvo svarar på Mail bara att det inte fungerar. Jag påstår ju att det är två helt olika uppvärmningar så varför kombinationen inte funkar på 2018 års bensinmotorer tror jag Volvo mörkar... Vill väl bara sälja Volvo On Call o nya batterier ...

Lite väl sent svar men löste du probleme[…]

Hur du kunde ha en Tesla i flera år och in[…]

DRL problem

Tack för svar då har jag en del jobb fr[…]

Det ser ut som att vad jag letar efter är ant[…]