Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av lundsbrunn
Oki ska kolla

Vad tror du Annas det kan vara?

Det känns ju som det är nått som gör att det ej öppnar på vänster

Ändå har jag byt den motorn det fans bara två på vänster

Den till fötterna och den jag bytte..

Alla värden är rätt
Inga felkoder hm ;-(
av lundsbrunn
Jag kollade lite på vida nu

Det finns en motor som styr blandspjälet
Men jag har ecc enligt vida ska det sitta två såna men enligt bilden å reservdels bilden så finns det bara en?

Kan de vara den?
av Schmoyoho
Bara ett rör som leder vatten till resp från värmepaketet vad jag ser, så nä, någon sån ventil tror jag inte på. Du har en tempgivare men två klimatzoner, hade givaren knasat ur totalt tvivlar jag på att felet konsekvent varit bunden till en och samma zon.

Inga felkoder? Du har provat köra en spjällmotorkalibrering under CCM->Avancerat? Låter ju väldigt märkligt att det inte skulle fungera ändå. Får du luft öht på vänster sida? Om ja, om du har samma temperatur på båda sidorna och jämför t.ex max värme med max kyla, är det samma flöde både på vä och höger sida?
Användarvisningsbild
av apersson850
Kylvattenventiler ha de inte haft sen 240:ns dagar. Nu är det värmepaket av fullflödestyp och så blandar man kall- och varmluft istället.
av lundsbrunn
Ja det är samma flås i båda.

Enligt vida så är det ej felkoder
Det är rätt värden på motorerna
Har jag hi så är värdet 100% sätter jag på lo är de på 0 %

Så spjälen funkar

Men sambon böjde den tråden i tempgivaren när hon pilla bort damm.

Det som jag har märkt är att har jag på 30g
Och har på auto på morgonen så går den inte i max fart utan är nästan avgsängd där är den ända tills jag kom till jobbet
Den ska väll blåsa max då?

@Järnoxen , Vill man så är det v&[…]

Uppvärmda vindrutespolare.

Det är spolarslangen som är uppvärm[…]

Felparkering...

@sewen , Äh, be de skicka bilden till dig f[…]

10 mil tog det innan nivån uppdaterades i in[…]